דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפתח להבנת הזוהר

מפתח להבנת הזוהר

אם אנחנו רוצים להתקרב להבנת ספר הזוהר, אז אנחנו צריכים לתאר את היחסים בינינו: איך שהם עולים ויורדים בעוצמת הקשר בהתאם לפעולות ולמאמצים שלנו. הרשת הזאת שקושרת אותנו, כבר מתוארת ב"תלמוד עשר הספירות", שזה עשר הספירות: "כתר", "חכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות", או "פרצופים" "עתיק" ו"אריך אנפין", שזה ה"כתר", "אבא ואימא", שזה "חכמה" ו"בינה", זו"ן, שזה "זעיר אנפין" ו"מלכות".

אנחנו קשורים על ידי הרשת הזאת, כלולים בתוכה. וככל שהרשת הזאת מתבהרת יותר, זה נקרא שאנחנו עולים. וככל שהיא מתבהרת פחות, זה נקרא שאנחנו יורדים. וכך אנחנו פועלים.

לכן כל העבודה שלנו היא, איך לעורר חזק יותר את הקשר הזה של עשר הספירות, שבו אנחנו קיימים. ואז כל אחד יראה את עצמו כ"מלכות" שמפעילה את כל עשר הספירות הללו, עד שהן כולן תקבלנה את הצורה הסופית, צורה של עולם אין סוף.

לכן גם "תלמוד עשר הספירות" וגם ספר הזוהר במיוחד, נכתבו בכזאת צורה, כדי לעורר אותנו להסתכלות, שאנחנו נמצאים ב"מלכות" של המערכת העליונה, ושמתוכה אנחנו רוצים לעורר את כל המערכת.

לכן, אנחנו נמצאים ברשת קשר בינינו וצריכים לעורר את הרשת הזאת. אז כל אחד יתפעל, ירגיש ואחר כך גם יוכל לחקור, להבין ויתחיל בעצמו להפעיל את כל המערכת הזאת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לפני הקריאה בספר הזוהר…
שהספר ידבר עליי…
כשיתגלה ספר הזוהר…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest