דף הבית / המשבר ופתרונו / עתידו של העסק המודרני

עתידו של העסק המודרני

שאלה: היום בעסק נוצרת שורה של מוצרים או שירותים, שלמעשה לאף אחד אין בהם כל צורך. זהו הבסיס של העסק המודרני. מה יקרה בחברה האינטגרלית עם עסק שמייצר, למשל, עניבות מאוד יקרות בעלות מותג ובזכות זה חי ומתפתח?

תשובתי: הלקוח ייעלם להם.

כאשר אתה נותן לאנשים חינוך נכון, הם בוחרים בעצמם במה לעסוק. רבים מהם שוקעים רק בלימודים ובהפצה, כלומר בהוראה. כי זה לא סתם לימוד, הם לומדים לפתח מערכת של שיתוף פעולה אינטגרלי הדדי, שבה צריכים ללמוד כל בני האדם שעל פני כדור הארץ.

העתיד של האנושות, זה רובוטים, מדפסו D3, וכולי, לכן אנשים לא יעבדו במפעלים. ודאי, שזה לא יהיה מהיום למחר, אבל רק תתנו הזדמנות ולמחרת זה יופיע. ואף אחד לא יצטרך עניבות מיוחדות.

שאלה: בזה כל הבעיה, שהיום העסק קיים בזכות ייצור עניבות. הוא מייצר שם מקומות עבודה…

תשובתי: אנחנו נגיע מהר מאוד לכך, שהאנשים יהיו מסופקים מערכים אחרים לחלוטין וירגישו את עצמם הרבה יותר מאושרים. מי צריך את העסק הזה? אנשים זקוקים לאושר.

אותו איש עסקים ירגיש את האושר, לא בזה שהוא ימכור עוד אלף עניבות יקרות, אלא במשהו אחר לגמרי. הוא יעבור לארגון רשתות של החינוך האינטגרלי ויאסוף אנשים בתוך הרשתות, יארגן אוניברסיטאות, וכדומה. דווקא בזה הוא ימצא את עצמו, במקום למכור עניבות. בכל מקרה לעסק הזה אין מקום בעתיד. כך או אחרת, הוא "יפשוט רגל".

כי לנו דרוש רק מה שהכרחי לקיום נכון ברמה נורמלית ומינימלית: בית, מזון, ביגוד, מכונית וכדומה. כל זה צריך להיות, אבל בצורה נורמלית. האדם לא ירדוף במיוחד אחרי כל זה.

אז תתאר לעצמך, לֵמה ישתוקקו האנשים שעברו חינוך אינטגרלי? לֵמה שהכרחי לחיים ולא יותר מזה. כל העסקים הלא נחוצים ייעלמו.

שאלה: הניסיון המעשי מוכיח, שאיש עסקים מרגיש את עצמו בטוח עד ליום האחרון ולא מתכוון לשמוע לעצות שלנו. נוצר מצב חסר מוצא: אנחנו צריכים להמתין, כאשר הכול אצלו יתפרק, אבל אז כבר לא יהיה את מי ללמד: הקולקטיבים שוחררו ואין משאבים.

תשובתי: לכן אנחנו מגיעים לכזה מפעל ומציעים להם קורס של השכלה אינטגרלית עבור המפעל כולו.

היזם יתחיל בהדרגה לאתחל מחדש את המפעל שלו ובזה ייצא מהמשבר. כך, על ידי חילוף הדרגתי של המפעלים, שהכרחיים לאנושות לקיום נורמלי, אנחנו ניצור רשת חדשה לגמרי. כל המיותר יגווע וכל האנשים ה"מיותרים" יתחילו לעסוק במשך יום עבודה שלם ביצירת הרשת האינטגרלית ביניהם, בהידמות והשתוות לטבע.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 17.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה איש עסקים צריך כסף?
במה למלא את הריקנות?
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest