דף הבית / המשבר ופתרונו / סוף עידן הצריכה הבלתי מרוסנת

סוף עידן הצריכה הבלתי מרוסנת

שאלה: אנחנו רואים מאמצים עצומים, שבהם נוקטת אמריקה כדי להסדיר את המצב במזרח התיכון או מאמצים של הכלכלנים (הדפסת כספים), שנועדו לייצב את המערכות הנוכחיות. אבל, ככל הנראה, זה לא קשור כלל לשינוי האדם עצמו?

תשובתי: זה לא קשור, מפני שהם אינם מבינים מה צריך לעשות. הם אינם יודעים את תוכנית הטבע, אין להם מושג על המערכת האינטגרלית, ולכן כל הניסיונות שלהם מביאים ויביאו רק להתפתחות יותר ויותר גדולה של המשבר.

הם מתבססים על כך, שאנחנו נשבור את הטבע, ולא נתקן את עצמנו כלפיו. בזה הטעות שלהם.

שאלה: אבל לפי תפיסתו של האדם המודרני, האדם עצמו, הוא גדל סגור, שאי אפשר לעשות שום דבר, אלא אפשר רק באופן כלשהו להשתמש בזה בתור קונה, לעשות ממנו עובד טוב.

תשובתי: כבר אי אפשר לעשות את כל זה. אתה כבר לא יכול לעשות מהם קונים, קודם כל, מפני שעכשיו אלה הם בכלל לא אותם היחסים שהיו קודם לכן. שנית, מפני שבאדם משתנה הרצון לא רק בכמות, אלא גם באיכות. היום קשה לעשות מאנשים צרכנים מטורפים, אפילו אם אתה תחייב אותם, בכל אמצעי התקשורת ויחסי הציבור. בהדרגה זה עובר, מפני שאנחנו משתנים. כי אנחנו בכל זאת מתפתחים בדרך אבולוציונית.

במשך אלפים רבים של שנים אנחנו מימשנו את הרצונות האין סופיים שלנו. אחר כך, בחמישים- שישים השנים האחרונות לימדו אותנו לבנות חברה של צריכה בלתי מרוסנת: אני עובד, קונה, זורק, ושוב עובד, קונה, זורק. בשביל מה? – בשביל, שלמישהו בחשבון בנק יתאספו דולרים.

עכשיו זה מסתיים, כבר אי אפשר לחייב את האדם לעבוד, לקנות, לזרוק ושוב לעבוד, לקנות, לזרוק. הוא מתחיל להתעייף מזה. האגו שלו מתחיל לעבור עיבוד, כפי שהכול מעובד בטבע, ולהשתנות איכותית. הצרכים הבאים שלנו נמצאים במרחב אחר.

לאדם כבר נמאס לשרת את הגוף שלו ולהתרוצץ בין החנויות בחיפוש אחרי מה שאתמול הוא ראה על מסך הטלוויזיה. היום מתעוררים בו רצונות משמעותיים. אנחנו לאט לאט עוברים לדרגה הבאה. נשאלת השאלה: "בשביל מה אנחנו קיימים?", וזהו שלב ההתפתחות הבא.

וכאן אתה לא תוכל להביא סיפוק לאנשים עם סמרטוטים חדשים או פלאפונים עם עיצוב חדש. לא תוכל, מפני שקיים זמן תפוקה של כל אמצעי.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 17.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שלב חדש של התפתחות האנושות
לא לכופף את הטבע תחתיי, אלא להתאים את עצמי לטבע
סנונית ראשונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest