דף הבית / חינוך, ילדים / כוחה של האחדות

כוחה של האחדות

שאלה: כאשר הרשת האינטגרלית מחוברת במלואה וכולם ב- 100% נכללים זה בזה, כאשר יש לה תמיכה מרמה גבוהה יותר של הטבע, אז אף אחד לא יכול להשפיע עליה בצורה שלילית. אבל אנחנו מדברים על מערכת. איך יכול להיות במערכת רכיב, שאף אחד לא יכול להשפיע עליו מבחוץ?

תשובה: הכול תלוי בכמות ובאיכות של האנשים הקשורים לאחדות האינטגרלית.

אנחנו לא מדברים על השפעה כוחנית, הרסנית, או על השמדה פיסית של הגוף, שמתרחשת, לדוגמה, במהלך מלחמה. זה עניין אחר.

אנחנו מדברים על אידיאולוגיה, על הקשר הפנימי בינינו. במקרה זה, כל השפעה חיצונית שאינה אינטגרלית, לא יכולה להשפיע עלינו. היא יכולה רק לעזור לאינטגרציה שלנו לחברה חזקה יותר, נעלה יותר.

לדוגמה, אם הציפורים או הדגים מתחברים יחד, הם מתגוננים מפני טורפים. מדוע אף טורף לא מתקיף להקת דגים שנעה כגוש? כיצד זה יתכן? האם הטורף מפחד מהם? באופן פרדוקסלי, הם עוברים דרכו או שהוא עובר דרכם, ושום דבר לא קורה. תנסה לחקור את התופעה ולחבר אותה לחברה האנושית. אני חושב שישנן עובדות היסטוריות רבות על הנושא הזה.

איחוד גורם להופעתו של כוח חדש, נעלה יותר, והייתי אומר, אפילו למזל מסוים של האנשים שהתאחדו, אשר שומר, מסייע, ומרפא אותם. כך זה מסודר מהטבע.

אבל השאיפה לאחדות בכל מקרה קיימת רק בינינו, בני האדם, האגואיסטים, ולכן היא מתבצעת בדרך מאוד כואבת. אנחנו כל הזמן מתנגשים, "מתפוצצים" כמו הכוכבים, מתחברים ומתפזרים שוב ושוב. בסופו של דבר, בין אם אנחנו רוצים זאת או לא, אנחנו יוצרים סביבנו או מתוך עצמנו, מערכת יותר ויותר קומפקטית של קשר.

אנחנו רואים שהעולם הפך להיות עצום. האנושות כולה התפזרה ברחבי העולם, ומצד שני, היא שואפת לקשר. לכן, לא משנה כמה האנשים רוצים לברוח זה מזה, זה הצד ההפוך של האיחוד ביניהם. בכל מקרה, זה יוביל אותנו לאחדות. וזה פרדוקס!

שאלה: אבל לעתים קרובות אנחנו מתאחדים כדי לעשות משהו רע. למה מובילה אחדות מסוג זה?

תשובה: קיימות שתי רמות של אחדות: וירטואליות – אינטגרליות וארצית- אינדיבידואלית. לכן, אם אנחנו חוקרים כל מקרה ברמה הארצית שלנו, אנחנו צריכים לתאר איך זה בא לידי ביטוי ברמה האינטגרלית.

אם ברמה הארצית ישנם עימותים בינינו, ואנחנו נמצאים במצבי סכסוך קשים, זה לא אומר שהרמה האינטגרלית ניזוקה. להיפך, יתכן שזה מוכיח את הנחיצות בה.

למשל, הלכנו מכות. ומה התועלת? ואם אנחנו נתאחד, אולי נשיג מזה תועלת הדדית?

כלומר, מה שאנחנו רואים בעינינו, זו לא כל התמונה. הרי, ישנה האבולוציה וחוקי הטבע, שלפיהם אנחנו מתפתחים והם מובילים אותנו לאחדות, אם כי "באמצעות המקל אל האושר".

שאלה: אז, יוצא כך, שעדיף לנו להתאחד למען דבר רע מאשר להיות מפולגים, אבל באי אילו מעשים טובים?

תשובה: האדם מודד את חייו הקצרים בחלקי האושר שהוא מקבל, ואם לדבר על הבעיות, אז כמובן שהן דוחות. בואו נחשוב על איך להגיע למצב טוב בדרך הטובה.

מתוך שיחה מס' 2 בנושא "חכמת ההמונים", 14.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השׂכל הקולקטיבי: דרגות ההתגלות
ה"צימוק" שבדיונים האינטגרלים
סדנה היא הליבה של השיטה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest