דף הבית / חינוך, ילדים / ללמוד מהילדים ולא מתוכניות אירוח טלוויזיוניות

ללמוד מהילדים ולא מתוכניות אירוח טלוויזיוניות

שאלה: הדיון האינטגרלי, זוהי תכנית מיוחד במינה, ובעיקרון, אנשים באים לראות כיצד נפתרת בעיה שמעניינת אותם סביב "השולחן העגול". אבל תוכניות אירוח רגילות, שמושכות צופי טלוויזיה, ככלל, מזכירות סכסוכים או מכות…

תשובתי: אני תמיד מדבר רק על כך, שאנחנו צריכים להשפיע באופן חיובי זה על זה. שום "נגד". אתה יכול להכחיש ולומר שזה לא נכון, בלתי מתקבל על הדעת, לא מקובל, שעל ידי דיון כזה אנחנו לא נמשוך אף אחד. ואילו אני יודע רק דבר אחד, לא ניתן לפתור בעיה על ידי ויכוח.

אני מראה לצופה הטלוויזיה מהמסך, כיצד ניתן לפתור בעיה מבלי לגעת בה עצמה, מפני שהבעיה קיימת ברמה "A" ואילו אני מעלה את משתתפי הדיון לרמה "B". וכאשר אני מוציא אותם לרמה הזאת, ואולי אפילו לרמה "C" או "D", הם הופכים להיות אחרים.

שאלה: בוויקיפדיה כתוב, ש"שולחן עגול", זה אנשים שלא מתואמים עם דעתו של האחר, אלא מוסיפים את הדעה שלהם.

תשובתי: אני מתייחס בכל הכבוד לשולחנות הציבוריים העגולים, אבל השולחנות האינטגרליים העגולים, זה דבר שונה לחלוטין. אני מתכוון לצורה אחרת לחלוטין, רק חיובית!

בשום אופן לא להביע התנגדות, אלא רק להשלים כל אחד עד לרמה חדשה נכונה, לא להיכנס לשום עימותים, לשום הבעות של התנגדות. בכך שמשחקים את הרמה הבאה, אנחנו רק מוסיפים. אם מישהו הביע את דעתו, ואני סבור שאפשר לעשות עוד יותר טוב, אז אני אומר: "להוסיף על מה שאמר החבר שלי, אני סבור שאנחנו יכולים לעשות עוד כך וכך..".

אני כל הזמן בונה יחד עם האחרים את הרמה האינטגרלית הבאה שלנו. היא מבוססת רק על ההסכמה בינינו. רק על ההסכמה! כל פעם יותר ויותר גבוה. אבל בשום אופן לא בניגודים וסתירות, אין ניגודים וסתירות!

שאלה: אבל אם אין ויכוחים ואין השגות, אז אנחנו לא יכולים להגיע לאיזו שהיא החלטה.

תשובתי: אם זוהי סדנה אמיתית ונכונה, שבה האנשים כמו ילדים, משחקים בבניית בית משותף, אז עבורם זה הופך ליותר מרגש ומרתק, מאשר אם הם היו הורסים או שהיו מכוונים אחד נגד השני.

אני רואה, איך באופן אינסטינקטיבי משתמשים בזה ילדים שרוצים לשחק ביחד ולא ביחידות, ומעוניינים בכך שהתוצאה מעמלם תהיה איזה מבנה, רכבות או ערים, שמשהו יסתובב ויעבוד במשותף.

אנחנו צריכים ללמוד מהילדים ולא מתוכניות אירוח טלוויזיוניות.

שיחה מס' 2 בנושא "חכמת ההמונים", 14.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להתפשט מכל הבעיות
התקפת בזק בעריכת "שולחנות עגולים"
דוגמה ללימוד של השיטה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest