דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / העיקר שתהיו חיים ובריאים

העיקר שתהיו חיים ובריאים

שאלה: מדוע תפילה על תיקון עצמי אינה עוזרת?

תשובתי: "תפילת רבים", רק היא שפועלת. תפילה עבור עצמו דרושה רק כדי שהוא סוף סוף יבין, שהיא אינה עוזרת ואינה מועילה. העולם הזה מבלבל אותנו, מפני שאנשים שחושבים על עצמם, הם מצליחים. אדם פותח עסק, עוסק בספורט, וככל שהוא משקיע יותר כוחות, כך ההצלחה שלו היא גדולה יותר. זו עובדה ממשית.

אבל הרוחניות היא הפוכה מהגשמיות. ככל שאני אחשוב יותר על עצמי ואעשה תרגילים על עצמי, זה רק יוכיח לי שאי אפשר בדרך כזאת להצליח. ברוחניות פועלים חוקים ההפוכים לכל החוקים של העולם הזה: לא החכם בחכמתו הוא זה שמנצח, וגם לא הגיבור שבגבורתו. בעוד שבעולם שלנו זה באמת עוזר, ככל שיש לי יותר כוח בידיים, יותר שׂכל בראש וכסף בכיס, כך אני יכול להיות בטוח יותר בהצלחתי.

כך בנוי העולם הזה, בהתאם לגבורה האגואיסטית. אבל בעולם הרוחני להיפך, הכול תלוי במידה שאצא מעצמי החוצה, אני בעצמי נשאר ללא כוח, ללא שׂכל, לא שום יכולת להצליח בעצמי לבד, אלא רק בלהשקיע את עצמי באחרים, להכניע את עצמי כלפיהם, להיות מושפע מהם. כך אני מלמד את עצמי, שדווקא בזה היא שיטת ההתקדמות.

זו שאלה מאוד עדינה. אנחנו עובדים במערכת אינטגרלית ורק דרך הקשרים שלי, דרך כל השאר, באותה המידה שאני יכול לשייך את עצמי אליהם, במידה הזאת אני אצליח. אני אף פעם לא אוכל לצאת מחוץ ל"עיגול" שלי, להתבדל מאחרים, ואני גם לא רוצה את זה! התקדמות מסמלת, חדירה יותר ויותר גדולה לתוך הקבוצה, כדי להיות בשווה יחד עם כולם.

זה ממש ההיפך מחוקי העולם הזה. ולכן, כל הכללים שעליהם אנחנו קוראים במאמרים הקבליים, אלה לא סתם עצות והמלצות טובות של סבתא שדואגת לילד ומנסה לשכנע אותו שלא יקפוץ, שלא יריב ושישב בשקט ויהיה רגוע, אלא הם חוקי ברזל של המערכת העליונה. אנחנו צריכים לשכוח על המערכות האגואיסטיות שלנו שהתרגלנו אליהן, ולהשתדל להתרגל ולקבל את החוקים של המערכת העליונה, היכן שהכול עובר דרך הקבוצה, דרך ה"עשירייה", רק דרך הסביבה בלבד.

אתה תשיג הכול, אבל רק האמצעים, כללי ההצלחה הם שונים ממה שנהוג בעולם הזה. ההצלחה שלך תלויה רק בך: עד כמה שאתה תכניע את עצמך כלפי הסביבה, תרצה להשפיע הכול לחברים, לדאוג להם, לאהוב אותם כמו את האנשים האהובים והיקרים לך ביותר. אפילו אם אתה לא מרגיש כך, אבל תחייב את עצמך בכוח לנהוג כך, כאילו שכל אחד מהם הוא אדם גדול, גדול הדור, האדם הכי קרוב אליי ויקר לי, אפילו יותר מעצמי.

ועוד מעט אתה תרגיש בפועל שזה כך, כל אחד יהפוך למאוד חשוב ויקר לך – במצבו, בבריאותו, בהצלחתו. אתה תבין ותרגיש שאתה תלוי בזה ולא יישארו לך דאגות אחרות, העיקר שהם יהיו חיים ובריאים.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "בענין אהבת חברים", 20.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
טור הנדסי רוחני
להתפלל עבור כל אחד או עבור כולם?
תפיסת המציאות: תיקון טעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest