דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תקשור את עצמך לקבוצה, כמו אונייה לרציף

תקשור את עצמך לקבוצה, כמו אונייה לרציף

שאלה: מה זה אומר, לפתוח את עצמך להשפעת הסביבה?

תשובתי: האם "מלכות" יכולה להשפיע על עצמה? היא משתנה רק תחת השפעה מבחוץ. כל תכונה משפיעה על תכונות, כוחות, יחידות אחרות שמחוצה לה, ובזה היא משנה את מצבה. אם מדברים על עשר ספירות, אז אי אפשר שאיזו ספירה אחת תשתנה, ללא שינוי של מערכת עשר הספירות בכללותה.

ואילו אנחנו משום מה חושבים, שיכולים לעשות משהו עם עצמנו. אם לדוגמה, אני רוצה לעשות איזו דיאטה, אז אני זקוק להשפעה חיצונית שתעזור לי לשמור על הדיאטה. אני מסלק מסביבי את כל מיני הפיתויים, שבקרבתי לא יהיו שום ממתקים. אני קובע סדר יום חדש, וכולי. כלומר אני צריך לארגן את כל הגורמים החיצוניים: דומם, צומח, חי ו"מדבר", כדי שהם ישפיעו עליי את ההשפעה הדרושה. אני דווקא חושב על התנאים שמסביבי, שמחוצה לי.

אני כורת ברית, למקרה שבעוד רגע אני אשתנה, ואז תנאֵי הברית יחזיקו אותי במצב הקודם. בשביל זה אני מסכם עם אדם שישפיע עליי, או שאארגן לעצמי תמיכה בדרגות דומם, צומח או חי. לא משנה איזה כוחות אלה, העיקר שהם יחזיקו אותי במצב הרצוי.

אני השגתי איזה שהוא מצב ואני רוצה שהוא יהיה קבוע, ואז ממנו והלאה אני אוכל להתקדם עוד יותר קדימה. לכן אני צריך לחזק את המצב הזה, לקבֵּע אותו, כמו אונייה שמטילה עוגן כדי לא להיסחף מהחוף, או שקושרת את עצמה לרציף. אני חייב שתמיד תהיה תמיכה חיצונית בכל ארבע האפשרויות: דומם, צומח, חי ו"מדבר".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, "בענין אהבת חברים", 20.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להתמסר לשליטת החברים
הוראות השימוש של האגואיזם: אל תשתמש
התלות בסביבה היא החופש מהאגו שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest