דף הבית / חינוך, ילדים / העברה של המסר האינטגרלי

העברה של המסר האינטגרלי

שאלה: אם אנחנו חודרים לחברה (קהילה) זרה, אז איך אפשר להכניס לשם את המסר האינטגרלי שלנו בכזאת צורה, כדי להפעיל בסופו של דבר את החברה הזאת ולכוון אותה בצורה נכונה?

תשובתי: אדם שעוסק בשיטה האינטגרלית, צריך תחילה בעצמו להשתנות מעט, להפוך להיות אינטגרלי, לעבור על עצמו את הקשר האינטגרלי ההדדי, כביכול, יציאה מעצמו לחברה, לקבוצה.

קודם כל, הלימוד נעשה בקבוצות. אנשים כל הזמן נכללים זה בזה, "יוצאים מתוך עצמם", מצייתים לקבוצה, ולהיפך, הקבוצה מצייתת להם. הם לומדים את כל התכונות האינטגרליות ומתחילים להרגיש מה זה אומר ליצור בתוך הקבוצה את הדמות האחת המשותפת.

כלומר, הם רוכשים מיומנויות אינטגרליות. עם המיומנויות והכישורים האלה הם באים אל ההמון, שמורכב נניח מחמישים, או מאה או שלוש מאות בני אדם (לכמות אין כל משמעות). הם יודעים מה הם צריכים לקבל, הם מרגישים בתוכם את כל מה שקורה בהמון, לאן צריך להוביל אותו, כיצד לנהל אותו. כי בתוכם כבר קיימת דמות ברורה, לֵמה הם צריכים להביא את ההמון הזה.

אבל אם סתם מעבירים תוך כמה שיעורים איזה שהוא מידע למישהו או לשנן אותו מתוך הספר, אז שום דבר לא ייצא מזה.

אם עם ההמון עובדים אנשים שעברו אצלנו את כל שינויי הצורה הפנימיים, אז הם יוכלו להביא אליו את המסר שלהם. הם צריכים לעבור איזה שינוי מתוך עצמם, להרגיש את האינטגרליות, ואז את ההרגשה הזאת הם יוכלו להעביר לאחרים.

מתוך התוכנית "חכמת ההמונים", שיחה מס' 1, 06.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מחשבה לעזרת החינוך האינטגרלי
טכנולוגיה של "חכמת ההמונים": דמות אחת
המנגנון של השׂכל הקולקטיבי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest