דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגדלות האגו, לגדלות האמונה

מגדלות האגו, לגדלות האמונה

Laitman_2011-03-22_3161.jpg

מתוך מאמר צ"ו מספר "שמעתי", "מהו פסולת גורן יקב, בעבודה":

"שהיסוד שעליו בנה את סדר העבודה, היתה בצורה השפלה ביותר. וממש שהיה כולה למעלה מהדעת. שרק מי שהוא פתי באמת יכול להיות כל כך שפל, שילך ממש בלי שום בסיס, שיהיה לו מקום לסמוך את האמונה שלו, ממש על שום סמיכה.

ונוסף לזה הוא מקבל את העבודה זו בשמחה רבה, כמו שהיה לו דעת וראיה אמיתית, על מה לסמוך את הודאות של האמונה. וממש באותו שיעור למעלה מהדעת, באותו שיעור כאילו היה לו דעת. לכן אם הוא מתמיד בדרך זה, אי אפשר לו ליפול אף פעם, אלא שתמיד הוא יכול להיות בשמחה, בזה שהוא מאמין, שהוא משמש מלך גדול."

אנחנו צריכים לרדת מגדלות האגו שלנו, להיפטר מהביטחון, מכך שאנחנו מבינים ויודעים הכול, שולטים. עד לכזאת דרגה, עד שאנחנו מגיעים להכרת השפלות המוחלטת, האפסיות המלאה, שפלות של 100%. באותו הגודל שהייתה לנו דעת, אנחנו עכשיו הולכים בכל נגד הדעת ושמחים בזה ובטוחים שזה נכון.

אנחנו לא רוצים לסמוך על שום דבר שבא מתוך הרצון לקבל שלנו. כי כל מה שהוא נותן לנו, זה ללא ספק שקר, כמה שנכון ואמיתי זה לא ייראה.

וודאי, שלבצע ירידה לכזאת שפלות ועלייה לאמונה, אפשר רק על ידי המאור המחזיר למוטב. לנו עצמנו אין לכך שום כוחות, כי חוץ מהאגו אין לנו כלום. ולבדוק את עצמנו אפשר רק לפי השמחה שאנחנו מקבלים, כאשר כל פעם חוזרים לאותן הבעיות, לאותן הטעויות, בכך שפעם אחר פעם מבינים יותר ויותר עד כמה שצריכים להיות בשפלות.

וכל זה ב"אמונה למעלה מהדעת", עד כמה שאני מסוגל לא לקבל בחשבון את הדעת שלי. אני מקבל את הדעת שלי, אבל רק כדי ללכת למעלה ממנה, ובהתאם לזה מתקדם. אי אפשר להצטייד בתכונות ההשפעה, מבלי לעבור את נקודת האפס של השפלות העצמית.

זו אותה הנקודה עצמה שנקראת עוּבָּר, עיבוּר. והמדרגה הזאת כל הזמן מופיעה לפנינו, כל פעם עם תנאים חדשים ועביות חדשה. אנחנו יורדים ל"אפס", ואחר כך צריכים להצדיק את העבר שלנו, שזה נקרא "להשפיע על מנת להשפיע", ואחר כך להצדיק את העבר עבור האחרים, שזה נקרא "לקבל על מנת להשפיע". זה אומר, שתחילה אנחנו מתקנים את השגגות לזכויות, ואחר כך הופכים גם את הזדונות לזכויות.

אבל כשאנחנו מעבירים אותם לזכויות, אנחנו מעבירים אותם לשפלות, כי רק הבורא הוא זה שמבצע את הפעולות וקובע הכול. לכן, המבנה שנבנה על ידינו, נשען על נקודת השפלות הזאת, על מצב של עוּבָּר, שגדל יותר ויותר ושמבטל את עצמו יותר ויותר.

מתוך ההכנה לשיעור, 01.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בפעם הראשונה לבטל את עצמי
עלייה בזכות השפלות שלנו
שמחת השחרור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest