מה זה אושר?

שאלה: אנחנו נולדנו כדי להיות מאושרים ומשתוקקים לזה. אבל המערכת שבה אנו חיים, היא אגואיסטית. מסביבנו ניפחו את ה"חלום האמריקאי", שבעיקרון אינו ניתן להשגה, כי כדי להשיג אותו צריך להרוויח כסף. וכדי להרוויח כסף, צריך לעבוד. שורש המילה "עבודה", הוא "עבד", כלומר, הפכו אותנו לעבדים כדי שאנחנו נהיה כביכול מאושרים. אבל אנחנו בכל זאת אומללים.

איך אפשר לסלק את תוספת הבנייה העליונה ולהעניק לאדם אושר בלעדיה? איך היית מתאר את האושר הזה?

תשובתי: אני סבור, שהאושר ניתן להשגה רק באיזון. כאשר בין בני האדם יופיע שילוב הדדי, כאשר הם יתחילו להרגיש את עצמם בחברה נכונה ותיעלמנה כל הבעיות, כאשר הסביבה תתמוך בנו בהומיאוסטאזיס, כאשר האדם יתחיל להרגיש שהוא כאילו שוחה במצב של שלווה ורוגע פנימיים וחיצוניים, זה יזמין בתוכו הרגשה של אושר.

במילים אחרות, הרגשת האושר אינה נוצרת מכך שאני כל דקה ממלא את עצמי באופן אגואיסטי, ואיני יודע מה יהיה הלאה, מפני שחוץ ממני קיימים עוד אגואיסטים זהים, שרוצים להרגיש אושר על חשבוני.

הרגשת האושר מופיעה בזכות איחוד משותף, הרגשה של איזון, בדיוק כמו שבגוף בריא מורגשים חיים מלאים, כאשר הוא מתפקד, מתחזק ומאזן את עצמו בצורה נכונה. כך גם בחברה האנושית אנחנו צריכים לקחת דוגמה מהטבע ולהשתוקק לאותו הדבר, ואז אנחנו נראה מה היא באמת מבחינתנו מטרת החיים. ההרגשה במצב הזה, זה יהיה האושר.

מתוך שיחה מס' 4 בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בריאות אינטגרלית
הבראה בזכות סביבה נכונה
שהגוף והנפש יהיו צעירים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest