דף הבית / חינוך, ילדים / רפואה יהודית אמיתית

רפואה יהודית אמיתית

שאלה: תוך כדי תהליך ההתפתחות של האנושות, הופיעו סוגים שונים של רפואה, למשל, הרפואה הסינית שהיא בת 3000 שנה: טיפול על ידי דיקור, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא, וכולי, או האָיוּרְווֵדָה, שהיא בת 3500: ארומתרפיה, יוגה, מערכת הצ'קרה. העם היהודי קיים יותר מ- 5000 שנה. מהי תרומתו להתפתחות הבריאות?

תשובתי: זו חכמת הקבלה. זוהי אחזקתו של האדם באיזון עם הטבע. ושום תרופות! שום מסאז'ים, מחטים, נרות, ניחוחות.

אני לא מזלזל בשום דבר, אלא פשוט רוצה לומר שיש להם השפעה מכאנית משנית, אף על פי שיש בזה גם עניין פסיכולוגי רב.

ידוע, שברפואת התלמוד משתמשים בכל מיני חומרים ביולוגיים. אבל הרפואה היהודית האמיתית בפני עצמה, היא בסך הכול הכשרה פנימית שמכוונת לאיזון האדם שבנו, לא לבהמה שבנו, אלא דווקא לאדם שבתוכנו, כלומר איזון של האגו שלי עם הטבע, לתיקונו. זה אומר, שכל פעם שהוא מתגלה בתוכי, אני צריך להימצא בתנועה פנימית לאיזונו, כלומר לתיקונו.

הוא עולה ויורד כמו מצוף על פני המים, ואני כל הזמן דואג לתקן אותו. ובאופן כזה אני מגיע לבריאות אידיאלית מוחלטת.

אבל זהו מכלול שלם של עבודה חינוכית, שאותה עשו היהודים הקדמונים על ידי השכלה וחינוך. בקרבם לא היה אף אדם שלא ידע קרוא וכתוב, שלא הכיר את המערכת של הגוף שלו, המערכת של העולם הסובב, של פעולתו ההדדית עם החברה ועם העולם הסובב. כל החוקים שמתוארים בתלמוד ובספרים עתיקים אחרים, התקבלו אחר כך בעולם כולו דרך היוונים והרומאים. כל אלה הן תוצאות חיצוניות של מה שתורגל אצל היהודים.

אבל אני מדגיש פעם נוספת, שכל הרפואה נבנתה על האיזון של ה"אני" האגואיסטי שלי עם הטבע האלטרואיסטי, כלומר על התיקון הפנימי של ה"אני" שלי!

לכן "ואהבת לרעך כמוך", זה החוק העיקרי של הבריאות הגשמית, הרוחנית, החיצונית והפנימית.

מתוך שיחה בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אם אחלה, לא אפנה לרופאים…
האיזון יירפא הכול
למה אני צריך רופא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest