דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחתוך בהחלטיות את כל הסבכים

לחתוך בהחלטיות את כל הסבכים

תורה, שמות, פרשת "יתרו", פרק י"ט, פסוקים ט"ז-י"ט:

"ויהי ביום השלישי בהית הבקר ויהי קלת וברקים וענן כבד על ההר וקל שפר חזק מאד ויחרד כל העם אשר במחנה: ויוצא משה את העם לקראת האלהים מן המחנה ויתיצבו בתחתית ההר: והר סיני עשן כלו מפני אשר ירד עליו יהוה באש ויעל עשנו כעשן הכבשן ויחרד כל ההר מאד: ויהי קול השפר הולך וחזק מאד משה ידבר והאלהים יעננו בקול."

כל מה שמתואר בתורה מתרחש בתוך האדם. מדובר על הופעתה הראשונה של תכונת ההשפעה, שאותה מרגיש האדם בתוך התכונות שלו. הן עדיין אגואיסטיות, עדיין הפוכות לתכונת ההשפעה, אבל כבר במשהו רוצות להשתוקק להשתוות, לאיחוד עם התכונה הזאת ומתחילות להרגיש אותה כמשהו נעלה, כמשהו בעל ערך מיוחד. בתוכן, כל הזמן נעשית הערכה מחודשת של הערכים, אבל כל זה מלווה בפחד של התרוקנות של האגו הפנימי שלו: "מה יישאר לי? איפה המשפחה שלי? איפה הקרובים שלי? איך אני יכול לוותר על זה?".

כי האדם הרי מחובר לעולם הזה על ידי חוטֵי חיבור, זה קרוב יותר, זה רחוק יותר, את זה אני אוהב, את זה שונא, הכול מסודר לפי סדר ברור והאדם קיים בתוך החוטים האלה. כך הוא מזהה את עצמו.

יש כל כך מעט אנשים שמסוגלים לנתק אותם בהחלטיות, ויהיה מה שיהיה. זה יותר גרוע ממוות, מפני שאתה מאבד לגמרי שליטה על עצמך. האגו שלנו לא מסוגל לסבול את זה. הרגשה כזאת ניתן להשוות רק עם לידה, כאשר אדם קטנטן יוצא מרחם אימו לאוויר העולם, בכך שמתנתק ממנה לגמרי. אתה מתאר לעצמך אם חותכים לך את מה שנתן לך חיות, כאילו שסוגרים את החמצן?

מה יהיה הלאה? אין שום הבטחות אגואיסטיות, שום ראייה של העתיד, שום דבר ממה שהתרגלת אליו!

שאלה: יוצא, שעל אף שנעשתה איזו שהיא הכנה, אתה בכל זאת לא מוכן לשלב הזה?

תשובתי: ההכנה נועדה דווקא לכך שאתה תבין ותכיר בזה, שאתה לא מוכן לשלב החדש. בהמה, שקיימת לידינו אינה מרגישה את זה. את זה מרגישה רק תכונת ה"אדם" שבנו, ולא תכונת ה"בהמה" שבנו. לכן ההכנה דרושה כדי להעלות את עצמך לדרגה שבה אתה מרגיש מה זה. אחרת לשם מה כל זה מתגלה, כלפי מי?

הכרת ההופכיות, חוסר המוכנות, זו גם כן השגה. האדם משיג שתכונת ההשפעה הפוכה אליו, שהוא לא נמצא בה, שהוא אינו יכול להבין אותה (שלילת השלילה), ובאופן כזה הוא מתקדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה, "סודות הספר הנצחי", 18.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תצייר בתוכך עולם חדש
עלייה לא קלה
להסתלק מעצמך העכשווי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest