דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר העולם מתכווץ לנקודה

כאשר העולם מתכווץ לנקודה

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף מ"ז: "צומח דקדושה, וכן טבע הארתו כערך צומח הגשמי, שנתבאר לעיל, שכבר יש לו שינויי תנועה הניכרים בכל פרט ופרט שבו לפי עצמו…".

ההבדל המהותי בין דרגת ה"צומח" לדרגת ה"חי", תלוי בתוכנה. האדם נולד ברוחניות בדרגת ה"דומם", ובדרגת ה"צומח" הוא קולט את תוכנת ההתפתחות ומממש אותה.

זאת התוספת האיכותית של דרגת ה"צומח", שבה אנחנו מתחילים לקלוט את התהליך שמתקיים בבריאה, את השינויים ממצב למצב. וכך אנחנו לומדים את תא היסוד של ההתפתחות, את כוח ההתפתחות, את הסימנים ואת הגירויים להתפתחות, את הצורך בהתפתחות. כלומר, כל מה ששייך להתפתחות, להבנתה, אנחנו רוכשים בדרגת ה"צומח".

דרגת ה"דומם" מספקת לי רק את השורש לביטול העצמי, ואחר כך אני רוצה לבטל את עצמי בדרגה יותר גבוהה, ועכשיו אני מוכן לקבל כל התנהגות של הבורא בכיוון הזה. כך אני מתפתח, "משמין", מתבסס על אותה הנקודה של ביטול עצמי, שבה כל דרגת ה"דומם" מתרכזת לעלות לדרגת ה"צומח".

בהתחלה אני מסיים לגמרי את התיקון של תרי"ג הרצונות, המחשבות, הכוונות שלי בדרגת ה"דומם". ואז מתגלה לי ההזדמנות שעליה אני לא חלמתי קודם. פתאום נפתח לפניי עולם ומלואו חדש, ואני יכול עכשיו לחבר את כל המדרגה הקודמת שלי למען ההזדמנות הזאת. עד כה לא היה לי צורך בזה ועכשיו אחרי שראיתי משהו נעלה יותר, שלעומת כל מה שהיה עד כה, מתחבר לנקודה אחת. כך אני כולל את סיכום החיבור של דרגת ה"דומם" בתוך דרגת ה"צומח".

ברור שכל זה מתקיים בעזרת האור המחזיר למוטב, ובעזרת הריכוז, הסיכום של המדרגה הקודמת והעלייה למדרגה הבאה. בזכות האור אני רוכש מוכנות לביטול עצמי כבר בכל תנועה. במילים אחרות, כל פעם כשאני מבטל את עצמי, מתלבשות עליי צורות חדשות שהן בסך הכול תנועה. ואני מבטל את עצמי לא כלפי המצב הנוכחי, אלא דרך אומדן והשערה כלפי המצב הבא. כבר יש לי יכולת כלשהי. ואז כל מה שהבורא יעשה, יהיה הכול לטובה. והוא יעשה בדיוק את ההיפך מהרצון שלי…

לכן, בדרגת ה"צומח" יש תוספת של מסירות נפש כלפי תוכנית ההתפתחות ולא כלפי המצב עצמו.

מתוך שיעור על פי המאמר "הקדמה לספר הזוהר", 21.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לגדול להיות אדם
מי לוקח דוגמה מהבורא?
גדלים על התוספות של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest