דף הבית / חינוך, ילדים / למה אני צריך רופא?

למה אני צריך רופא?

שאלה: אף על פי שרופא מרוויח היום הרבה כסף, הוא לא מאושר. עליו לבדוק המון פציינטים והוא עושה זאת בצורה מכאנית. בסוף יום העבודה הוא מגיע הביתה "סחוט", שותה, מעשן ועושה הכול על מנת להירגע מעט. גם המטופל לא מאושר מפני שאינו זוכה לקבל תשומת לב ובריאות שמגיעים לו. אף אחד אינו מרוצה, כמו שהיה למשל בסין העתיקה, כאשר הרופא היה נהנה שאנשים היו בריאים.

אבל אם אנחנו נוכיח לרופא שהחינוך האינטגרלי מכוון לשנות את מערכת הבריאות, אז זה יעזור להפוך את עבודתו לנעימה והוא יוכל להפיק תענוג מעיסוקו, האם אז יתכן שזה יעניין אותו?

תשובתי: לפי דעתי זאת לא סיבה מספיק טובה כדי לשנות את כל מערכת הבריאות, במיוחד כשיש אנשים בעלי השפעה שבנו את המערכת הזאת בכוונה וכל זה מתאים להם.

לכן צריך להתגלות כאן משבר שישבור אותם או שיאלץ אותם לשנות את המערכת, את החשיבה שלהם, את הסתכלותם על המציאות, אחרת לא יצא מזה כלום. אפשר לנסות לשנות את המערכת מלמטה, אבל לשם כך חייבים לשנות את האדם.

אתה מסתמך על רפואה סינית, אבל אלה אנשים שונים שנמצאים בדרגת התפתחות אגואיסטית שונה.

כדי להפוך את האדם להיות קשור עם הסביבה, ואת חברי הצוות הרפואי להיות קשורים ביניהם וכדי לסלק את התרופות המזיקות המיותרות, את הבדיקות והמחקרים המיותרים, כדי שהרופא יכיר את המטופל, יחשוב עליו ולא כיצד הוא יכול לקבל ארבעים פציינטים במשך המשמרת כמו פועל ייצור שמפעיל מספר מכונות בבת אחת, לשם כך הוא צריך לפתח יחסים שונים לגמרי עם האנשים. לשם כך צריך לשנות את האדם!

אתה לא יכול לשים אדם מודרני, שהוא אגואיסט, בתנאים כאלה, הוא פשוט לא רואה את האנשים האחרים. כאשר אתה נכנס לרופא הוא אפילו לא מסתכל עליך, אלא הוא מסתכל על צג המחשב שלו, הוא מודד את לחץ הדם וזה הכול.

הרפואה הסינית מתייחסת לאדם. וכאן מתייחסים ללחץ הדם, לדופק, למספר הבדיקות שאפשר להזין בהן את המחשב והוא ייתן לרופא את הפיתרון מה לעשות עם הפציינט. מסתבר, שלמעשה הרופא אינו נחוץ כאן.

מתוך שיחה על "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בריאות או עושק?
להתנער משטחיות
רפואה זה עסק משתלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest