דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על פני ההבדלים בין האור לחושך

על פני ההבדלים בין האור לחושך

יש בתוכנו "גלים" רבים של רצונות. מהיכן באה ההפרדה הזאת לחלקים רבים, למדרגות, צדדים, צורות, וכולי? העניין הוא, שהאור שהוא כולו השפעה, נכנס לתוך הרצון שבטבעו הוא רצון לקבל.

האור והרצון התחברו יחד על ידי התכונות המנוגדות בזמן השבירה, וכתוצאה מכך, כל האורות התכללו בכל הרצונות הפרטיים ויצרו אינספור צירופים. מכך נובעים ההבדלים והצדדים בהבנה, בהשגה ובניתוח, גוון רחב של צבעים, קולות, טעמים וריחות… הכול בא מהשילובים השונים אשר נוצרים באמצעות ההתכללות בין האורות והרצונות.

ודווקא בזכות הריבוי הזה, אנחנו מגלים את הבורא. אחרת, היינו מרגישים את עצמנו בתחתית של דרגת ה"חי" ב"מלכות דאין סוף".

הרבגוניות מאפשרת לנו לגרד שכבה אחר שכבה, לברר את המהות, להבחין בשוני בין הצירופים האפשריים של ה"אורות" וה"כלים". כך אנחנו מתחילים לגלות את הבורא מול הנברא, מ"יש מאין" ל"יש מיֵש", מבדילים בין ה"כלי" ל"אור", בין האור לחושך. זו העבודה שלנו. ולכן בכל רגע ברוחניות אנחנו מבצעים מיליארדי תיקונים ונכנסים לפרטים קטנטנים.

זה דומה למיון, ולבירור של חומר ביקום שלנו. זה נראה כמשימה בלתי ניתנת לביצוע לפי הזמן, אך זה לא כך. הרי ההתכללות ההדדית מאפשרת לנו לעבוד בכל הכיוונים בו זמנית, כך שאפילו פעולה קטנה אחת מולידה מיליארדי תוצאות ב"מלכות" כולה.

היום התמונה הזאת עדיין נסתרת מאיתנו, אך בהמשך אנחנו נברר ונזהה את המרכיבים היותר עדינים ויותר עמוקים. זה יתאפשר לנו כאשר נתחיל ליצור הפרדה בין השפעה לקבלה בכל חלק.

רק את הרצון המתוקן אני מסוגל לתפוס בצורתו הרוחנית, כאחד מ- 613 הרצונות שלפיהם מתחלק ה"כלי". ועד התיקון, נמצאת לפניי רק "מפלצת" אגואיסטית, "פרעה", שאותו אי אפשר להפריד לחלקים ולא ניתן לברר בו שום דבר. עד שלא יגיע האור, אני לא אוכל להרגיש שום רצון ולראות כיצד להפעיל אותו ב"על מנת להשפיע" מעל האגו שלי, אני לא אוכל להבחין בצדדים הנפרדים שלו. הדבר היחיד שאני מרגיש במצרים זה עשר מכות…

מתוך שיעור על ה"הקדמה לספר הזוהר, 18.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שניים, זה מול זה
מעולם של צללים לעולם של אור
כיצד להלבין את הגוונים השונים של הרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest