דף הבית / חינוך, ילדים / ביחד או לחוד?

ביחד או לחוד?

שאלה: בני נוער שמעורבים בחינוך האינטגרלי, הם מתקדמים למדי בהשוואה לילדים רגילים. האם בנים ובנות יכולים ללמוד יחד?

תשובה: לא! אני חושב שהם לא יכולים ללמוד ביחד, כי זה גורם למתח פסיכולוגי אדיר, שתופס את מחשבותיהם של הנערים על חשבון הלימוד. כשנערים נמצאים ליד הנערות, שבאופן טבעי מעוררות בהם את האינסטינקט הבסיסי, זה בשבילם סבל גדול, והם צריכים לעשות מאמצים רציניים כדי ללמוד כראוי. אני לא נגד תחרות בין המינים, היא באמת מועילה למשהו, אבל לא בזמן שבני נוער צריכים להבין את החומר המדעי המדויק.

לכן, הם צריכים ללמוד בנפרד. אבל אנחנו חייבים למצוא זמן להתקשרות בין המינים. צריך להיות מקום מסוים לאינטראקציה ביניהם, כללים מסוימים, סביבה נכונה. מה הם צריכים? מוסיקה, משקאות קלים, עוגות. זה הכול. את שאר הדברים הם כבר ימצאו לבד.

תדירות המפגשים ביניהם תלויה באינטנסיביות של הלימודים. אני לא חושב שלנערים ולנערות שלומדים בבית הספר או באוניברסיטה, יש זמן להיפגש כל יום. בדרך כלל הם נפגשים במועדון שלנו לא יותר מפעם או פעמיים בשבוע.

שאלה: מהו תפקידם של ההורים בתהליך הזה?

תשובה: חייב להיות ועד הורים שמאשר את כל זה, מתחזק, תומך, ולאחר מכן מעביר לאנשי המקצוע שמארגנים גם את הלימודים וגם את הפנאי.

הלימודים באוניברסיטה הפתוחה, שבהם בני הנוער עוסקים, כרוכה בלמידה מרחוק, ורק פעם בשבוע יש להם יום לימודים בכיתה. את שאר הזמן הם מעבירים באותו המועדון שבו הם לומדים, עוזרים זה לזה. חוץ מזה, כשהם לומדים ביחד, הם עוברים את כל המבחנים בהצטיינות.

וחוץ מהלימודים, הדבר הלא פחות חשוב, זה הסדנאות והפנאי. בני הנוער מאוד אוהבים לטייל בטבע, לצאת ליומיים עם לינה בשטח, עם אוהלים, וכולי.

שאלה: בדרך כלל, הטיולים האלה הם משותפים. האם כאן אנחנו מדברים על בילוי של בנים ובנות לחוד?

תשובה: לא, רק הלימודים הם לחוד, וכל השאר יכול להיות משותף.

לפעמים בנים ובנות יוצאים בנפרד, לפעמים ביחד. אם מטרת הנסיעה היא סדנה, הם נוסעים לחוד, כמו צוות לחימה, משום שאסור להם להיות מוסחים על ידי כל מיני דברים. ובמהלך הסיורים המשותפים הם יכולים לשבת יחד באוטובוס, אפילו מחובקים. אנחנו צריכים להבין שזה טבעי, אנחנו לא יכולים להיות צבועים.

כמובן, בתקופתי זה לא היה מקובל, אז היו עקרונות אחרים, אנשים הסתכלו על כל דבר בצורה אחרת, היו חוקים אחרים לחלוטין. החברה השתנתה.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך להישאר צעירים?
בני הנוער ב"שחייה חופשית"
בעיות של הנוער

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest