דף הבית / המשבר ופתרונו / המשבר העולמי: פרספקטיבות

המשבר העולמי: פרספקטיבות

מאמר דעה של M. Delyagin, פוליטיקאי, דוקטור לכלכלה, מנהל המכון לגלובליזציה:

1. המשבר הכלכלי הוא רק ביטוי פרטני למשבר מערכתי של האנושות, שמחליפה את כל צורתה. זהו שינוי שורשי של יחס האדם עם הטבע, שכולל בתוכו תודעה חברתית שאינה מורגשת על ידינו. במקום שינוי העולם שסביבנו, העיקר הופך להיות עיצוב התודעה העצמית. לא היה שינוי כזה במהלך כל ההיסטוריה.

2. הירידה בהכרת העולם מגדילה את הביקוש למיסטיקה, מורידה את הצורך במדע ובחינוך. האנושות מתחילה להתדרדר לימי ביניים חדשים.

3. סיבת המשבר היא במיצוי מודל ההתפתחות הגלובלית. התוכן שלו הוא בריקבון המונופולים העולמיים, השוק הגלובלי מתפרק לאזורים בעלי תחרות חריפה. לכן כבר עכשיו האליטה השולטת מעדיפה להביא את האזורים הפוטנציאליים למצב של כאוס.

4. הבעיה של ההתפתחות הכלכלית היא במחסור במקור לצמיחה כלכלית, במחזור. לכן הכלכלה לא תצא מתוך המשבר לבנייה מחודשת, אלא לשפל ארוך טווח ולמלחמות.

5. התחרות לא תתקיים על בסיס מחשבה לוגית, אלא על בסיס מחשבה יצירתית ומיסטית. זה יוריד את חשיבות הידע ויגביר את האיום של האסונות הטכנולוגיים. הגידול בחשיבה המיסטית, החרפת התחרות הגלובלית, יביאו להתדרדרות האנושיות של החברה.

6. טכנולוגיות העל של הייצור הפוסט-תעשייתי הופכות את מעמד הביניים למיותר. כיוון שהדמוקרטיה מתקיימת על בסיס מעמד הביניים, היא תהפוך לדיקטטורה של עיצוב הכרה חדשה, ויתור על ציוויליזציה ועל ריבונות והכרה עצמית של האישיות. משבר הדמוקרטיה מעודד היווצרות מחדש של מסדרים שהופכים לפולחן, כך נוצרים מחדש ימי הביניים.

התייחסותי: הכול נכון, מלבד הכרת תוכנית התפתחות האנושות ומטרתה, המושתתת בטבע. בהתאם לאותה תוכנית, דווקא המשבר יביא את האנושות לצורך לצאת מהמבוי הסתום האגואיסטי שלו ללידה רוחנית, ליציאה מתוך "עבדות מצרים האגואיסטית". המשימה שלנו היא להחדיר את החינוך האינטגרלי, להקל ולאפשר מעבר "רך" לעיקרון הקיום החדש.

ידיעות קודמות בנושא:
כלכלת העולם נמצאת על סף העידן הישן
היום, מחר, מחרתיים
חוק שימור הסיכונים

One comment

  1. שולמית אילת

    תודה לבורא עולם על היותך איתנו מאיר ומעורר בסבלנות ובאופטימיות אין קיץ מנצח בתזמורת הכלים מוליך אותנו קדימה לחשיבה תואמת ומתואמת המחיה את הנצח ואת התפקיד של עם ישראל המאיר את העולם ומקדש את הזמנים בלב אחד יחד כמשפחה מחוברת לאחד ולמיוחד המייחד וקושר אותנו יחד וביחד בלב אחד<3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest