דף הבית / המשבר ופתרונו / מדובר לא במשבר פיננסי, אלא במשבר התפתחותי

מדובר לא במשבר פיננסי, אלא במשבר התפתחותי

דעה: האבטלה באיחוד האירופי בשנת 2014 תמשיך לגדול. משבר אחד גרם למשבר אחר: המשבר הפיננסי העולמי הפך למשבר גלובלי של האבטלה, שיהפוך למשבר פוליטי. המשבר חבק את אירופה, סין וארה"ב. מה שמשותף למדינות הללו הוא, שבעיית האבטלה גוברת על הבעיה של הפיננסים וגורמת לשינוי במערכת הפוליטית כולה.

בליבו של האיחוד האירופי (גרמניה, אוסטריה, הולנד ולוקסמבורג), רמת האבטלה היא נמוכה מ- 6%. במדינות השכנות היא מגיעה ל- 12%. בפריפריה הרחוקה רמת האבטלה נעה בין 13%-27%.

להלן הכלל: לכל אדם מובטל יש שלושה אנשים הסובלים עקב מצבו של אותו המובטל –בעל/ אישה, ילדים, ועוד. אם האבטלה היא בשיעור של 25%, זה אומר ש- 100% מהאוכלוסייה סובלים ממנה, אם בשיעור של 11%, זה אומר ש- 44% מהאוכלוסייה סובלים ממנה.

ההשלכות של האבטלה לטווח הארוך הן: האדם שוקע באורח חיים שונה, הוא מדוכא על ידי עוני, אובדן הסטטוס, המעמד החברתי, אבל מופיע כוח פוליטי רב עצמה. שורשיו של הפשיזם האירופי הסתתרו בכשלים כלכליים מסיביים, כאשר האליטה הפיננסית צחקה על המפלגה, שבראשותה היו נוכלים. אבל המובטלים האמינו להבטחותיהם. כתוצאה מכך, לאחר מלחמת העולם הראשונה קמו ממשלות. לאחר מלחמת העולם השנייה זה לא קרה, משום שאירופה הייתה כבושה. אבל נתוני האבטלה של היום יוצרים את אותם הדפוסים.

התייחסותי: מאחר וההתקדמות הטכנית והטכנולוגית ממשיכה, האבטלה תעלה. בנוסף, הרצונות של בני האדם גדלים לא רק כמותית, אלא גם איכותית – האדם כבר לא רוצה לעבוד ולקנות, להיות עבד של מישהו שמתעשר על חשבונו. הרצונות משתנים. עידן החברה הצרכנית מסתיים מכמה סיבות.

אנחנו עומדים בפני עידן חדש – העברה של המוני מובטלים לעבודה על עצמם, למען בנייה של החברה האינטגרלית החדשה. השלב המקדים לכך הוא השלב של החינוך האינטגרלי, שינוי האדם, ולאחר מכן, בנייתו של העולם מחדש בצורה מודעת. העבודה מהמשרדים והמפעלים עוברת לבתי ספר של החינוך האינטגרלי, לקורסי הסבה מקצועית עבור האנשים שלאחר מכן ייצרו יחסים חברתיים חדשים ביניהם, צריכה גשמית רציונלית בחברה אינטגרלית מאוחדת.

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה בשנת 2013 – שנת ההחלטות
לאן יוביל אותנו המשבר?
העולם לא בבעיה, פשוט מתחילה קטסטרופה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest