דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ושוב על היהודים האמריקאים…

ושוב על היהודים האמריקאים…

שאלה מהבלוג באנגלית: יש לי שאלה לגבי הפוסט "עם ישראל בעולם המודרני".

מה הם השורשים של היחס השלילי שלך ליהודים האמריקאים? על אף העובדה שרוב היהודים האמריקאים הם יוצאי אירופה, והסבים והסבתות שלהם סבלו בשואה, אתה אומר שאותם אפילו אי אפשר לכנות "יהודים".

מצד אחד, חכמת הקבלה לא מאשימה את האנשים על כך שאלה הם הרצונות שלהם, אבל מתברר, שהיהודים האמריקאים אשמים בכך שהם לא חיים בישראל, או שאין להם שום עניין בישראל. אבל הרוב המכריע של יהודי ארה"ב מעולם לא היו בישראל ולא יודעים שום דבר עליה, משום שאבותיהם עברו לארה"ב כאשר מדינת ישראל עוד לא הייתה. האם יהודים הם רק אותם אלה שגרים בישראל? מדוע אינך מזכיר בהקשר זה את היהודים הצרפתים או את היהודים הרוסים?

מהי חובתם של היהודים האמריקאים מבחינה רוחנית? מה הם צריכים לעשות כדי לגרום לך לשנות את היחס שלך כלפיהם? אם הם כולם יעברו לישראל, האם הם יהפכו ליהודים בעיניך? אנא הסבר את העמדה שלך, כי אתה כבר לא פעם אחת מביע את היחס הזה כלפינו. דעתי היא (במקרה והיא שווה משהו), שההערות שלך מזיקות, מאכזבות, ונעשות ללא כל הסבר.

תשובה: חכמת הקבלה באמת אינה מאשימה, אלא מצביעה על התפקיד של האדם בעולם הזה. וגם מה שמאוד חשוב על שליחותם של היהודים בתיקון בעולם, הוא תפקידם שלא בוטל. וזה שרוב היהודים לא יודעים כך – זה התפקיד של המקובלים לתת להם את הידע הזה.

הרי, הביטוי שעורכי הדין כל כך אוהבים: "אי ידיעה אינה פותרת מעונש" – זאת האמת והיא תקפה גם ביחס לחוקי הטבע. ותפקידו של העם היהודי בעולם שלנו הוא לממש את חוק הטבע.

השורש של היחס ליהודים האמריקאים הוא בכך, שהם מתגוררים באחת מהמדינות האגואיסטיות ביותר בעולם ובאופן פעיל תורמים לשימור האגו מסוג זה, ודווקא בזמננו, כאשר העקשנות בשמירת היסודות האגואיסטיים של היחסים בין בני האדם מובילה את העולם להשמדה.

לכן, למרות העובדה שרוב היהודים לא חיים בארץ ישראל, בגלל התפקיד המרכזי של ארצות הברית במערכת היחסים האגואיסטית של העולם שלנו, האצבע המאשימה היא לרוב כלפי היהודים האמריקאים.

כידוע, במערכת שנמצאת בשלב המעבר בהתפתחותה, כפי שזה קורה עכשיו עם הציביליזציה האנושית, האפשרויות לבחירה באופן הפעולה מצטמצמות בצורה חדה, ומתברר המקום להפעלת הכוח כדי להביא את המערכת למצב הבא, המצב היציב, הטוב יותר, עם הפסדים מינימאליים. דרושים מאמצים יחסית קטנים בכיוון הנכון.

לכן, החובה הרוחנית של היהודים האמריקאים היא להכיר את שיטת החינוך האינטגרלי, ולהבין את משמעותה במהירות ובצורה נכונה. אתם חייבים כל הזמן להיות בקשר ישיר איתנו כדי לוודא ולחדד את המשמעות, התוכן והמטרה של השיטה, ולממש אותה בחיי החברה, על עצמכם ובחברה שבה אתם חיים.

תסתכלו לאמת בעיניים. לאחרונה, היהודים האמריקאים הפכו למתנגדים פעילים של ישראל ברצון לקבל לגיטימציה ותמיכה של האנטישמים. הם נהיים יותר פעילים בזה מאשר אלה שהם לא יהודים. הם משתדלים להכחיש את מוצאם בכל דרך אפשרית.

אני גדלתי בסביבה עוינת, ואני יודע איך זה קורה. אני גם מבין אותם כאשר הם בכל דרך מצדיקים את התנגדותם לציונות. מה שעוד היה בקרבתם לפני 20-30 שנה, נעלם. היום הם לא הצאצאים של אלה ששרדו בשואה, הם אנשים שרוצים למחוק אותה מההיסטוריה. אם אני הייתי במקומם, גם הייתי כזה.

אני לא מאשים אותם, לא קורא להם לבוא לישראל, אני רק רוצה שהם ידעו על שליחותם, ייעודם וגורלם, שנקבעו מראש שאין לברוח מזה. הם מחויבים להתאחד על פי חוקי הטבע בתכונת ההשפעה והערבות ההדדית כדי להראות דוגמה לשאר העמים האמריקאים. לא להתמוסס כמו שרצו בזמנו יהודי גרמניה, אלא להיפך, להתחבר ולהיות דוגמה, "אור לגויים", כדי לצאת מהמשבר.

מי שיחליט לעבור לישראל צריך לדעת, שפשוט להעביר לכאן את הגוף ואת החפצים, זה לא משנה דבר. אם אתם באים לגור בישראל – תביאו אתכם לכאן את תביעתכם לעם במדינה הזאת להשתנות, להתאחד ולממש את דברי הנביאים. תדרשו ממנו לשנות את הבסיס של חייו – הרי, הישראלים מאוד קשובים לדעתה של "אמריקה" – תלמדו אותם את זה.

ידיעות קודמות בנושא:
להיות אור לגויים
תיקון לפי מקום המגורים
"דבק" הערבות עבור עם ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest