דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / חינוך אינטגרלי לעולם

חינוך אינטגרלי לעולם

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 5

שאלה: האם קבוצות שיש להן יכולות מוגבלות, ומעט חומר קבלי בשפות המקומיות, לדוגמה, בשפה הפינית, האם הן צריכות "לפרמט" את עצמן לחינוך האינטגרלי, או שעדיף להמשיך להפיץ את חכמת הקבלה?

תשובה: צריך להבין בצורה ברורה למי אני פונה בזמן שיעורי הבוקר. יושבים לפניי תלמידים מקומיים וכל מה שאני ממליץ להם זה מתוך התנאים המקומיים. יחד עם זאת, לקבוצות אחרות בשום פנים ואופן אסור כך להעתיק את מה שאני אומר. אנחנו נמצאים בתנאים מיוחדים, במדינה מיוחדת, ומה שמתאים כאן, לא מתאים אצלכם.

בישראל אנחנו צריכים יותר להפיץ את חכמת הקבלה. יש לנו שני ערוצי טלוויזיה, אנחנו מוציאים עיתונים, מעבירים כנסים – האנשים יודעים עלינו.

בעשרים ערים בארץ יש לנו קבוצות. ואם כל אדם ירצה למצוא קבלה בישראל, הוא ימצא אותה. זה מה שהשגנו תוך כמה שנים האחרונות.

עכשיו הבעיה שלנו זה הפצת החינוך האינטגרלי, ואנחנו עושים את זה בצורה וירטואלית באינטרנט וגם בצורה פיזית. אנחנו מכינים הרבה מרצים, מחנכים, שיתעסקו בזה. היום צריך לעשות בעולם גם את זה וגם את זה: להפיץ את חכמת הקבלה, ובנפרד להפיץ את החינוך האינטגרלי.

בימינו יותר מתעורר הצורך בחינוך האינטגרלי, ולא בקבלה, כי רע לאנשים, הם מרגישים את המשבר, הם לא יודעים מה לעשות. פעם הם חשבו שזה יעבור. אבל המשבר לא עבר כי יש לו משימה מיוחדת. זה לא משבר כלכלי, אלא משבר ביחסים שלנו עם העולם העליון, שאנחנו לגמרי מנוגדים לו.

בואו נתחיל להתחבר בהתאם לעולם הרוחני, ואז המשבר יתחיל להיעלם בהדרגה. זה יקרה כי אנחנו נתחיל לשנות את עצמנו, את המערכת שלנו, הכלכלית, הפיננסית, הסוציאלית, וכולי. בשביל זה צריך חינוך אינטגרלי והשכלה.

השכלה, זה אומר, הסברה על חוקים של הטבע העליון, האינטגרלי, וחינוך זה העברת סדנאות אינטגרליות.

עכשיו יוצא לאור הספר הראשון על העברת הסדנאות האינטגרליות. הוא יכלול את כל הסדנאות, כולל מהכנס שלנו. לפי הספרים האלה אתם תוכלו לעבוד ולארגן סדנאות בעצמכם.

העולם זקוק דווקא לחינוך והשכלה אינטגרליים. אני מבין שיותר חשובה לכם חכמת הקבלה ונראה לכם שקודם כל צריך להתעסק דווקא בה, אבל אם לא נתעסק במה שזקוק העולם, אנחנו לא נקבל כלום. אם אדם עובד ביחס כלפי הקבוצה, אז הקבוצה, כל "בני ברוך" העולמי, עובדים כמו איש אחד ביחס כלפי כל האנושות.

אנחנו לא נמשוך על עצמנו את "האור המקיף", אם לא נתעסק בזה. אני משכנע אתכם בזה כדי שתתקדמו קדימה.

מתוך שיעור מס' 5 כנס אירופה, 22.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך אינטגרלי: עם חכמת הקבלה או בלעדיה?
אחראי על האנושות
האם יש צורך בקבלה להמונים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest