דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבחירה בין החשבון של ה"חמור" והחשבון של ה"אדם"

הבחירה בין החשבון של ה"חמור" והחשבון של ה"אדם"

אנחנו צריכים לקבל את כל המקרים בסבלנות ולראות אותם בשני אופנים, בשני קווים: מנקודת מבט של דין ושל רחמים, כדי להבחין בצורה מדויקת מה משפיע על ה"חמור" שלי, על החומר האגואיסטי שלי, ומה משפיע על האדם שבי. ואז אני ארגיש בתוכי פיצול, ועד כמה שרק אפשר אני אדבק לחלק ה"אדם" שבי.

ואם פתאום אני אגלה שכבר מזמן אני נמצא בחלק של החמור, אז אני צריך להודות על כך ולא להצטער על זה. כי זה הבורא סידר לי כך, שאני בעצמי, בהיסח הדעת, התלבשתי ב"חמור" שלי, כדי שאני שוב אתכלל ברצונות של החמור ואגלה, ששוב אני חוזר לחשבונות של החמור. ומשם אני צריך לעלות לחשבון של האדם ולהשתדל יותר ויותר לחזק אותו בעזרת הקבוצה.

אם אני שוכח על הקבוצה ואין לי מהיכן לקחת את החומר שלהם, את המחשבות שלהם, כדי לצרף ולהגדיל בתוכי את החלק של האדם, אז הבורא זורק אותי חזרה לחמור שלי. כך אני בהדרגה בונה את האדם שבי בעזרת שני המקורות האלה – הקבוצה והחמור.

ברגע שאנחנו פתאום מוצאים את עצמנו למטה, בתוך הרצון לקבל שלנו ושוב עושים חשבונות פרגמאטיים גשמיים, כאילו שאין בורא ואין תכלית ואין תהליך רוחני, אלא יש רק את החיים הרגילים שלנו, אז אנחנו לא צריכים להצטער על זה. צריך רק קצת להצטער על זה שהקב"ה זרק אותו ל"מקום של טינופת", לאגו המסריח. והעיקר זה להסיק מסקנות, לצאת מהירידה הזאת ולהתחיל להשוות בין המצבים כדי להבין ולהרגיש אותם טוב יותר.

על ידי זה, שהמונחים האלה נכנסים יותר עמוק לתוך הרגש והשׂכל של האדם, שנותן יגיעה כדי לברר אותם בתוכו, אז הוא בונה בתוכו מערכת בקרה על עצמו ועל המצבים שלו, וכך מתקדם.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 03.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
זוג בלתי נפרד: האדם והחמור
האדם שרוכב על החמור
זו עבודת האדם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest