דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נהפוך את העולם לתיבת נח

נהפוך את העולם לתיבת נח

שאלה: באיזו צורה יכול כל אחד מאיתנו להשקיע את היגיעה שלו בכלי המשותף, מה הוא צריך לעשות?

תשובתי: כל אחד פשוט צריך לחשוב על מה שהוא היה רוצה שיקרה לו, לקבוצה ולכל העולם: לגברים, לנשים, לילדים, לזקנים, לכל העמים, לכל האנושות כולה. כולנו נמצאים היום בסירה אחת, בתיבת נח אמיתית.

מסופר על תיבת נח, שכולם הסתתרו בתוכה ואף אחד לא "אכל" את השני, אלא כולם חיו בשלום. כי התיבה הזאת, זו תכונת ה"בינה", שהקיפה את כולם והחזיקה בתוכה. ולכן הם ניצלו מהמבול, מהאגו הגדול, שהתפרץ מחוץ לכותלי התיבה והתגלה בכל צורותיו הנוראיות: התפרצויות של הרי געש, הוריקנים, צונאמי, סופות שלגים ואש שורפת.

והתיבה שומרת על כל מי שנמצא בתוכה, מפני שהם רצו לשמור עליה. ככל שאנחנו שומרים על התיבה, כך התיבה יותר שומרת עלינו. כי התיבה, זו תכונת ה"בינה". להיכנס פנימה לתוך תכונת ה"בינה", זה כמו להיכנס לרחם, לתוך תיבה שתשמור עליך מכל ההשפעות החיצוניות הרעות והמזיקות, ושום דבר כבר לא יכול להזיק לך.

דווקא את זה צריך להסביר לעולם: שכל הבעיות של האנושות נובעות מהאגו המשתולל שלה. אבל אם כולנו יחד נבנה עבורנו תיבה ולא נאכל זה את זה, אלא כולנו יחד נשתכן בתוכה, בעולם הסגור הקטן שלנו, אם נעשה מהעולם הסגור הקטן שלנו תיבה, אז נינצל. אחרת, יקרה איתנו מה שקרה עם כל אלה שנשארו מחוץ לכותלי תיבת נח, כולנו נטבע במימי המבול.

מתוך שיעור על אגרת י"ג של בעל הסולם, 28.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מבול שעוזר לצאת מתוך עצמי
הגיע הזמן לבנות תיבה
על תכונתה הגדולה של הבינה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest