מלחמת עמלק

ויבא עמלק וילחם עם ישראל ברפידם. ויאמר משה אל יהושע בחר לנו אנשים וצא הלחם בעמלק מחר אנכי נצב על ראש הגבעה ומטה האלהים בידי. (תורה, שמות, פרשת "בשלח", פרק י"ז, פסוקים ח'- ט').

עמלק, זה הרצון הכי פנימי ואגואיסטי שלנו והאויב האידיאולוגי בדרך הרוחנית.

המלחמה, שעליה מדובר בתורה, זוהי מלחמה פנימית, כדי להתאחד עוד יותר חזק, לגלות בתוכנו עוד יותר רצונות אגואיסטיים, כולל עמלק, להתעלות מעליו ולנצח אותו. וכדי להתמודד נגדו דרושים "זקנים", כלומר התכונות המתוקנות ביותר של האדם.

כאן מתוארות הרבה מאוד תכונות, שבעזרתן אנחנו יוצאים למאבק נגד האגו. הוא באמת מצטייר לנו כאויב, כי אנחנו הרי רואים אותו כניצב נגדנו, גם בפנים וגם בחוץ.

עד שהאדם לא מנתק את עצמו מהאגו הפנימי שלו, הוא לא מרגיש את ההתנגדות הזאת, את העוינות, את השנאה כלפי הטבע שלו. הוא לא מרגיש שהטבע הזה גם כן מגיע מהבורא, שהבורא בכוונה מגלה בתוכו את התכונות האלה (כי הרי "אין עוד מלבדו"), כדי לעזור לו שוב ושוב לבקש את הכוח העליון שיתקן אותו, יעלה ויעזור להשתמש בצורה נכונה בכל הרצונות האגואיסטיים הקודמים שלו בהשפעה ואהבה.

כי לאדם אין את תכונת ה"השפעה". תכונת ההשפעה, זה הבורא. ואילו לאדם יש רק את תכונת ה"קבלה". לכן "לקבל על מנת להשפיע" (שימוש של האגו שלו להשפעה), זוהי מלחמה קשה מאוד עם עמלק.

אם כל מלחמות התיקון האחרות הקודמות נועדו כדי להתעלות מעל לאגו שלנו, לברוח ממצרים, לצאת מאיזה שהן בעיות, להתעלות מעליהן, אז עכשיו לא צריך להתעלות, אלא להילחם עם האגו פנים מול פנים.

אנחנו לא נלחמים עם פרעה, אלא פשוט בורחים ממנו, אחרת אי אפשר לעשות איתו שום דבר. עמלק, זה אותו פרעה, רק בצורה אחרת, יותר פנימית, שממנו אי אפשר לברוח. אנחנו חייבים להתמודד מולו בכזאת צורה, כדי להטות אותו לתועלתנו ולנצחו, בכך שמחייבים אותו לעבוד ב"על מנת להשפיע".

בעיקרון, לא ניתן לנצח את עמלק. לכן נאמר, שמלחמת עמלק נמשכת עד לרגע האחרון של התיקון, ואין האדם מסוגל לנצח אותו בעצמו. הבורא תמיד משאיר את עמלק ל"קינוח", לפריצה האחרונה ביותר, כאשר האדם מנצח אותו סופית בעזרת הכוח העליון. ואז כבר כל האגו של האדם עובד ב"על מנת להשפיע".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עמלק, האויב הערמומי
האדישות הורגת מבלי שנרגיש, כמו נחש ערמומי
מלחמה נגד עמלק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest