דף הבית / המשבר ופתרונו / המצב הפסיכולוגי של החברה הרוסית

המצב הפסיכולוגי של החברה הרוסית

חוות דעת מקצועית: משנת 1981 עד שנת 2011 חלה עלייה של כל הפרמטרים השליליים (חמדנות, מסחריות, מאפיונריות) וירידה של הפרמטרים החיוביים (חוסר אנוכיות, ביטחון פסיכולוגי, צניעות). החברה הרוסית בשנת 1981 מתוארת כחברה מצליחה מבחינה פסיכולוגית, אבל אפאטית, חסרת זכויות, לא חופשית, לא צודקת, לא רציונלית, ונוטה לדיבורים חסרי משמעות, אבל די הגונה ולא מסחרית.

היום, המדינה שרויה בבעיות חברתיות מודרניות: משבר המוסר והתודעה המשפטית, חוסר יציבות חברתית, אובדן התמצאות פוליטית, וירידת המורל של האוכלוסייה, ירידה בערך חיי האדם, אובדן משמעות החיים, וואקום קיומי, ציניות, כפירה במוסכמות החוקיות והערכיות. כתוצאה מכך מסתמנת עלייה בנטיות לעברייניות ואלימות, ניכור, חרדה, עיוות בתודעה המשפטית בקרב הצעירים.

הנוער מעצב את המוסר של עצמו, אשר במסגרתו האלימות מצטיירת כתכונה חיובית, ואילו חוצפה, פרחחות, חוסר נימוס, מתלכדים יחדיו למושג חיובי של חופש.

אם מכלילים את נתוני המחקרים, יהיה זה במקום להיזכר שכאשר החברה הופכת להיות חופשית יותר, זה מביא לשחרור תכונות האדם והחברה, ולא בהכרח התכונות הטובות ביותר, אלא גם הגרועות ביותר, ואת זה הרפורמטורים באופן שיטתי שוכחים, ומבצעים את הרפורמות הליברליות שלהם ללא הזהירות הראויה. ככל הנראה, זה גם מה שקרה בחברה שלנו שהפכה להיות ממורמרת וחצופה יותר.

שני סוגים מאפיינים את האישיות – או אלטרואיזם יצירתי, או אגואיזם אָלים. רוסיה מתקדמת לכיוון של אגואיזם אָלים. לכן, אחד התנאים העיקריים להתפתחותה של מדינת רוסיה הוא שינוי מהותי במצבה הפסיכולוגי של החברה.

הערה: זה אפשרי רק על ידי שינוי האדם עצמו, כלומר, להביא את האדם על ידי חינוך להבנת מגמת ההתפתחות האבולוציונית של האדם בימינו, לקראת חברה שנמצאת בתלות הדדית מוחלטת. לפני הרבה שנים, כאשר שוחחתי עם אחד מיועצי הממשלה, שאלתי מדוע הם לא מקדישים תשומת לב לחינוך, שכל כך חשוב לעם הסובייטי של רוסיה, ועל זה קיבלתי תשובה שלממשלה נשארו רק כוחות כסף וצבא…

ידיעות קודמות בנושא:
האסון והאופי הרוסי
תחייתה הרוחנית של רוסיה
רוסיה: הדרך לשגשוג או נאציזם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest