דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יום הדבקות עם הבורא

יום הדבקות עם הבורא

שבת, זהו יום מיוחד שמגלם את הקשר בין "זעיר אנפין" (השמש) ו"מלכות" (כדור הארץ).

לכן השבת כאילו בנויה על החיבור בין כדור הארץ והשמש, כאשר כדור הארץ במשך ששת הימים מתמלא לגמרי באור של השמש.

מצד שני, הקשר הזה ממומש עוד דרך הירח, מפני שהשמש והירח, שמכונים "שני המאורות הגדולים", זהים בגודלם, רק שהירח מאיר ב"אור חוזר" של השמש. ואילו כדור הארץ, בהימצאו ביניהם, מסתיר את הירח מהשמש ולכן אנחנו רואים את הירח בחלקו, וזה מגלם את הקשר של הירח וכדור הארץ, והשמש משקפת את הגודל של זיווגם וחיבורם.

שישה ימים, זה חיבור בין "זעיר אנפין" ו"מלכות".

כאשר ה"מלכות", כלומר כדור הארץ, משיגה את הרוויה שלה, אז ביום השביעי היא צריכה כביכול לנוח. זה שייך ל"מלכות", לכדור הארץ, לאדם ואפילו לבעלי החיים, כלפי כל העולם.

אבל זה לא אומר שהאדם צריך לנוח, מפני ששבת זהו הזמן המתוח ביותר בעבודה הרוחנית. לאחר שישה ימים של תיקון ה"מלכות" וההידמות שלה ל"זעיר אנפין", מתרחש בשבת החיבור והאיחוד, הדבקות, הזיווג שלהם. ולכן השבת מגלמת את אותה האהבה, אותו הקשר, שעליהם כתוב ב"שיר השירים", איחוד מלא של כל הבריאה בתוך הבורא.

ששת ימי העבודה, הם שישה ימים של "ניפוח", הכנה לדבקות הזאת. האדם מסתובב כמו המחזוריות של השמש או הירח: בבוקר הוא קם, בערב שוכב. וביום השביעי הוא מוכן לחיבור, כי הבחינה השביעית זו דבקות של אהבה, כאשר הוא תיקן את עצמו לגמרי בהשתוות לבורא.

יוצא, שחמשת הימים הראשונים של השבוע, אלה הם ימי עבודה, היום השישי זה חיבור של כל ימי העבודה האלה יחד לאחד, והיום השביעי, כמסיים את כל העבודה והתוצאה שלה, היום שבו לא עובדים כלל.

מאחר וכל זה נובע רק מההשוואה של הקווים ימין ושמאל, אז היום השביעי מייד נתפס גם על פני כדור הארץ, על ידי קבוצת אברהם (העם היהודי) כיום מנוחה. ואילו שאר העמים לקחו לעצמם את יום המנוחה דרך הדתות, שנוצרו מאותה חכמת הקבלה.

בהתחשב בכך, ש"קו אמצעי" שייך לשבת, אז אצל המוסלמים ("קו ימין") יום המנוחה, זה היום השישי בשבוע, ואצל הנוצרים ("קו שמאל"), זה היום הראשון.

השוני הזה יהיה קיים עד שהכול יתחבר יחד ב"קו אמצעי". אחרת אי אפשר לעלות לבורא.

לכן כל הדתות קיימות רק כדי שהאדם יבין וידע איך הוא צריך להתעלות מעליהן ולהתחבר יחד באחד, אבל לא בדת, אלא בחכמת הקבלה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתקן לשאיבת מים של הבורא
שני המאורות הגדולים
לוח שנה רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest