דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתיאוריה לפרקטיקה

מתיאוריה לפרקטיקה

שאלה: ידוע, שעד שהאדם עצמו לא הופך להיות אבא, הוא לא יכול להבין מה זה להיות אבא. אפילו דוגמאות רבות שמוצגות לנגד עיניו לא יעזרו, עד שהוא לא יתחיל לבצע את חובותיו כְאָב ולא ירגיש אחריות, דאגה, אהבה. אנחנו גם לומדים על המדרגות הבאות שלנו באופן תיאורטי, מבלי להבין איך זה בפועל, להיות אחראי על המדרגה התחתונה…

תשובתי: בטוח. אבל נתנו לנו אפשרות לממש. קודם כל האדם מבטל את עצמו כלפי המורה, הקבוצה והלימוד, כלפי העולם, כלפי הבורא. עד כמה רחוק אתה מוכן ללכת בכיוון הזה, את זה תבדוק בעצמך בסביבה שלך. בזה אתה מכין את עצמך לביטול עצמי יותר איכותי.

שאלה: אבל כל זה עדיין לא ביטול עצמי אמיתי, אלא תיאורטי. בדיוק כפי שאדם שומע עצות על אורח חיים בריא, עד שהמחלה תחייב אותו לשמוע לכל ההוראות של הרופא.

תשובתי: לכן בשיטה שלנו יש כמה חלקים. העולם משפיע עליך, אתה נכנס לקבוצה שלומדת אצל מורה לפי ספרים מיוחדים, שנכתבו על ידי החכמים. כאן משפיע עליך אוסף שלם של גורמים, ובנוסף לכך אתה צריך להרגיש שמאחוריהם עומד ופועל הכוח העליון, שאין עוד מלבדו. ואז, בהתאם לאופנים האלה, אתה רואה כיצד להתבטל כלפיהם.

כמו כן, מסבירים לך ומלמדים אותך, שלמעשה התמונה ה"חיצונית" מורכבת מאוסף של האבחנות הפנימיות שלך: עם חלק אתה צריך להתחבר ומחלק אתה צריך להתנזר.

כלומר נותנים לך שדה עבודה, והכול תלוי בזה, האם אתה מקבל את זה או לא. כי אתה יכול להבדיל את עצמך מהם: "מה זה המורה בשבילי? גם בלעדיו הכול מובן. מה זה החברים האלה בשבילי? אני יותר חכם מהם. בספרים אני אסתדר ואבין בעצמי יותר טוב מהאחרים. לעולם אני בכלל לא חייב כלום, שייעלם לי מהאופק…".

אבל מצד שני, אם אתה מרגיש שכל זה הכרחי, שזו העתקה של הנשמה שלך, שאתה חייב להתקרב לחלקים האלה, להתכלל בהם לפי העיקרון: "בתוך עמי אנכי יושבת", אז התמונה מצטיירת כבר באור אחר. בזה אתה מעלה את הרגישות שלך, משתוקק לקראת שינויים, וחוסך המון זמן. יתרה מכך, היחס שלך לשינויים משתנה, עכשיו אתה רוצה אותם.

ההכנה הזאת, זהו שלב הכרחי לפני המעבר מתיאוריה לפרקטיקה.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 11.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קולן לכוונון המיתרים הלא מכוונים של הנשמה
ביטול עצמי, שחושׂף את העולם
אומנות הביטול העצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest