דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האנומליות של האלטרואיזם

האנומליות של האלטרואיזם

דעה: קיומו של האלטרואיזם, כלומר, עזרה לזולת לא אנוכית וללא סיבה, זמן רב מעמיד את המדענים במבוי סתום. אם ליחיד לא תמיד יש מספיק אוכל או משאבים אחרים, מדוע להתחלק עם החבר? ואם יש להם מספיק, מדוע לא לשמור לעתיד? חסידי האבולוציה הניחו, כי עזרה לזולת היה כלי שימושי להישרדותה של קבוצה של אנשים, ולכן הפכה לדבר חיובי מבחינה חברתית.

אולם האלטרואיזם יכול להיות מונח במוח ברמה של רפלקסים. התברר, כי יש לנו "מרכז לעזרה לזולת", לעזור לאחרים זה ממש צורך של הגוף. פסיכולוגים שמו לב לכך, שאנשים אוהבים להרגיש נדיבים וטובים, ולכן תמיכה בזולת מספקת את הצורך שלהם "להיות טובים". מדענים החוקרים את המוח גילו, כי בזמן מעשים אלטרואיסטיים מופעלת במוח מערכת האחראית להנאה.

נוירונים "אלטרואיסטיים" אינם אוסרים להנות מהתועלת האישית, אולם, הם מצביעים על מקור חלופי של הנאה בצורה של מעשים טובים.

האלטרואיזם בצורה לא מודעת גורם למחשבות על מוות. ליד בתי קברות האנשים שהיו מוכנים לעזור לאחרים היו יותר ב- 40%, הקרבה בבית העלמין כיוונה בתת מודע את האנשים לאמפתיה ולעזרה לזולת.

הערה: ברור שזה "אלטרואיזם" אגואיסטי ולא אמיתי, כאשר אנשים אינם לוקחים בחשבון את התועלת ופועלים כנגדה. זה בלתי אפשרי בלי שינוי הטבע שלנו, ולשנות את טבענו אפשר רק בעזרת הכוח האלטרואיסטי – האור, כוח ההשפעה. ואותו אפשר למשוך על ידי שיטה מיוחדת, שנקראת חכמת הקבלה.

על אף שכוח ההשפעה הוא התכונה העיקרית והכוח של הבריאה שמזין את כל הקיום, אנחנו לא מגלים אותו, הוא נקרא "בורא" והוא נסתר מאיתנו. אפשר לגלות אותו רק באותה המידה שבה הוא מתחיל להתגלות בנו. זה נקרא גילוי הבורא.

בתקופה שלנו התכונה הזאת יותר ויותר מגלה את עצמה בעולם שלנו, ולכן אנחנו מרגישים את עצמנו כאבודים, בדיכאון, לא יודעים כיצד לשלוט בחיינו. בצורה כזאת תכונת ההשפעה הזאת דוחפת אותנו לגלות אותה.

ידיעות קודמות בנושא:
האורגניזם-על המקרי הוא אגואיזם-על!
מאלטרואיזם אגואיסטי – לסופר-אורגניזם ולפאשיזם
האלטרואיזם מתחיל אחרי ההכרחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest