דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הגורל משתנה במידת ההתקדמות

הגורל משתנה במידת ההתקדמות

הגורל משתנה מאוד במידת ההתקדמות. לכל אחד ניתנים קשיים משלו, ולא צריך לקנא באחרים. ישנן כאלה בעיות פנימיות שלא ניתן לראותן מהצד, ונדמה שלאדם כאילו יש את הטוב ביותר, וכל החיים ההצלחה האירה לו פנים ואף פעם לא הייתה לו בעיה להרוויח כסף. אבל אנחנו לא יודעים, על אילו מכשולים פנימיים או חיצוניים, שאינם נראים לעיני האחרים, הוא מתגבר. אין בזה הנחות לאף אחד.

ככל שהתיקון הוא יותר פנימי, כך הוא יותר איכותי, ולכן הוא יותר עוצמתי בכוחו מאשר התיקון על ידי בעיות חיצוניות. זה דומה, לאופן שפועל צריך לעמול שבוע שלם כדי להרוויח את אותו הסכום, שמומחה מרוויח בעבודה של יום אחד או אפילו שעה אחת. זה כבר תלוי בשורש הנשמה.

אנחנו איתכם דווקא עוסקים בעבודות החשובות ביותר. זוהי עבודה שפלה ושחורה, עבודה של תיקון העולם במדרגה הכי אפסית שלו שבה הוא נמצא עכשיו. ויחד עם זה, זוהי העבודה הכי מיוחדת ומכובדת. צריכים להרגיש ולהבין את זה ולהודות על כך.

אנחנו עובדים על הכלי שלנו. כל הבעיות שמתגלות, אלה הם אמצעים לתיקון האיחוד שהופר. כל יום אני חוזר על זה, שההפצה חיונית לטובתכם, שזה הכלים העצמיים שלכם ושאתם לא עושים בעבודה הזאת טובה לאף אחד. הבורא לא זקוק לעבודה שלכם, אתם בראש ובראשונה בעצמכם זקוקים לה, אחרת באילו כלים אתם תקבלו את הגילוי?

אבל אם האדם שקע בתוך השבירה ורוצה משם לתפוס את העולם, מבלי לבצע את התיקון העצמי שלו, אז זה דומה לילד שאינו רוצה לגדול, אלא דורש שכבר בגיל שנתיים יתנו לו את כל הדברים שישנם אצל הגדולים. זה אומר, שהוא מפגר בהתפתחותו ולא משתמש בהזדמנויות שנותנים לו.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 19.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הזכות לעבודה, זה השכר הגדול ביותר
כיצד אנחנו מקבלים את האור?
החכם שלומד תורה לשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest