דף הבית / אהבה / זוגיות / כל אוצרות העולם בתוך גלידה אחת

כל אוצרות העולם בתוך גלידה אחת

ויתורים חייבים להיות הדדיים. הרי, אם רק אני מוותר אני לא מקבל שום "חומר דלק", שום מוטיבציה להמשיך. אין לי מאיפה לקחת את האנרגיה לכך. רק אם אני רואה שבן הזוג שלי משקיע מאמצים בשבילי, אני מתעודד לעשות אותו הדבר למענו.

וכאשר אני, בתורי, משקיע מאמצים בו, כל אחד מאיתנו מקבל "חומר דלק" כפול שמסייע לנו להמשיך. מכאן נובע החוק, הכלל העיקרי, שכל אחד צריך להראות לשני את נכונותו לוותר למען השותף. וזה ייתן לשותף מוטיבציה לאותן הפעולות.

כתוב "הנותן מתנה לחברו חייב להודיעו". אני חייב להראות אילו מאמצים גדולים עשיתי למען אשתי, כמה התרוצצתי כדי להשיג בשבילה את מה שהיא רוצה. וגם אם היא לא כל כך רצתה את הדבר הזה, היא תראה לי כמה היא שמחה לקבל את המתנה הזאת וכמה היא מופתעת שידעתי שזה היה החלום שלה.

זאת אומרת, צריך להעלות את החשיבות של המתנה, את חשיבותו של הנותן, ולקבל מהשמחה הפיקטיבית הזאת כמה שיותר השראה. היא לא אמיתית, כי אני רק משחק, אבל המשחק הזה הופך לאמת.

נניח שרצת וקנית לי גלידה. ועכשיו אני לא באמת רוצה אותה. פעם, במצב אחר, ראית כמה אני שמחתי לקבל גלידה, ואתה לא מבין שעכשיו אני במצב שונה לחלוטין. אבל אתה התרוצצת, עשית מאמץ להביא לי גלידה, ולכן אני חייבת להחזיר את עצמי למצב שהייתי בו קודם, לאותה התשוקה, לכוון את עצמי אליך. ואז אני מתחילה לקבל מהגלידה הזאת הנאה, שהיא פעמים רבות גדולה יותר מההנאה שכלולה בה.

עליי להגיע לאותה ההתלהבות שהכנסת במתנה הזאת כאשר תיארת לעצמך את המשאלה שלי לגלידה שפעם רציתי. מתברר, שמכל סיבה חסרת משמעות, אדם יכול להגיע להנאה אין סופית. ואני חייב להראות לך שאני נהנה, שעשית עבורי ונתת לי מתנה גדולה: לפני כן סבלתי מצרבת ומכאב ראש, הייתי במצב רוח רע, ועכשיו הכול עבר, איזו אושר, כל העולם השתנה. אתה פשוט נתת לי במתנה את כל העולם, ולא גלידה! אתה שיפרתי לי את ההרגשה ואת מצב הרוח שלי.

אני חייב להראות לך את כל השמחה שממנה אתה תוכל לקבל מצב רוח טוב ושביעות רצון. את הגישה הזאת אליך אני פיתחתי בצורה מלאכותית, אבל היא לא מזויפת. אני פשוט השתמשתי בתשוקה הישנה שהייתה קיימת בי קודם, לפני יומיים, כשראית שאני כל כך רוצה גלידה. כמו כן, אני משתמש ביחס שלך אליי, ברצון שלך לשמח אותי.

אני רק מעלה את עצמי לגובה של הרצון שלי לגלידה ולגובה של היחס שלך אליי. ותוסיף לזה את הקיבה ה"מרוצה" שלי, את כאב ראש שעבר, וכל זה מתחבר למערכת היחסים הטובה שלנו ומגדיל את הכלי וההנאה. אנחנו מגיעים לרצון משותף, לשיתוף הדדי, והגלידה בעצמה היא חסרת ערך. התענוג שהתגלה בגלל הגלידה הזאת, הוא פי מיליארד גדול יותר ממה שחתיכת הקרח הזאת יכולה לספק.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 40, 25.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
היה משחק, והוא הפך למציאות
ויתורים הם סימן לכוח ולא לחולשה
צעדים זה לקראת זה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest