"ישנו עם אחד"

קטע מתוך מאמר קמ"ד, בעה"ס, ספר "שמעתי":

""ישנו עם אחד, מפוזר ומפורד בין העמים" (מגילת אסתר). המן אמר, שדעתו הוא, שנוכל להצליח לאבד היהודים, מטעם שהם בפירוד בין אדם לחבירו. על כן הכח שלנו נגדם בטח נצליח, כי זה גורם פירוד בין אדם למקום, וממילא ה' לא יעזור להם, כיון שהם נפרדים ממנו.

לכן הלך מרדכי לתקן את הפגם הזה, כמו שמבואר בהכתוב "נקהלו היהודים, וכו', להקהל ולעמוד על נפשם". היינו על ידי ההתאחדות הצילו את נפשם."

אין אמצעי אחר להינצל מכל הצרות והבעיות, בין אם נמצאים בגלות פיזית או בגלות רוחנית. כי זו אותו סוג של גלות, ואין אחר. או שאנחנו נמצאים תחת שליטת הכוחות הרעים, הזרים לקדושה, כלומר כוח הפירוד והפיזור, או שמתאחדים, למרות הכוחות הרעים ואז מנצחים – מנצלים את ההזדמנות שניתנה לנו ועולים לדרגת החיבור.

ובתוך החיבור הזה אנחנו מתחילים לגלות את המצב העליון, את העולם העליון, את הכוח העליון. זה מה שאנחנו עומדים לעשות עכשיו. העולם מתקדם בצורה מהירה מאוד לבירור הזה. אנחנו צריכים גם לברר את המעמד שלנו כדי להפוך להיות הכוח שמעביר את העולם הזה מעולם אחד לעולם אחר, ולהיות מוכנים לביצוע המשימה הזאת.

תוך זמן קצר אנחנו נראה איך כל הדברים האלה מתגשמים בפועל ובאים לכדי עבודה. כולם יהיו מוכנים לחיבור, אבל האם אנחנו נהיה מוכנים לחבר אותם, האם נוכל להפוך להיות עם אחד? בזה תלויה כל ההצלחה.

אחרת, כל כוחות הרשע של העולם יקומו נגדנו. וזה יהיה בצדק, מפני שהם מרגישים באופן אינסטינקטיבי שכל הבעיות שלהם תלויות בנו. אי אפשר יהיה להאשים אותם עבור אותה השנאה שהם מרגישים כלפינו, כי הרי אין עוד מלבדו, יש תוכנה, יש כוח עליון שפועל וישנה מערכת שפועלת בצורה כזאת. ואנחנו צריכים לאזן אותה, להביא את הכוח הטוב כנגד הכוח הרע ובזה להביא הכול ל"קו האמצעי".

מתוך ההכנה לשיעור, 22.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הנר הראשון שנדלק בשרשרת האיחוד
ההצלה היא בחיבור
העולם דורש את תיקונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest