כלכלה חדשה

דעה: המשבר הכלכלי תופס תאוצה ויכול להימשך שנים רבות. רוב אוכלוסיית העולם חווה את החרפת המשבר. הכלכלנים לא יכולים לתת סיבות אובייקטיביות לסיום המשבר.

המשבר המודרני הוא תוצאה מכך שהקפיטליזם הגיע לשיאו, כשכבר אין לו לאן להתפתח והוא מתחיל לאכול את עצמו, העסקים הגדולים "אוכלים" את העסקים הקטנים. בסופו של דבר, מתרחש צמצום של עסקי הביניים, של מעמד הביניים, והגברת השליטה של המונופול.

במידה והמשבר ימשיך להתפתח, העסקים הגדולים יתחילו במלחמה ביניהם ולאחר מכן תגיע העת של מבנה כלכלי חדש – קומוניזם.

המדע וטכנולוגיות המידע הם המהפכנים העיקריים של השינויים הכלכליים בחברה. כבר לפני 100 שנה למעלה מ- 90% מהעובדים היו עוסקים בתחום של ייצור תוצרת מזון וסחורות למיניהן, עכשיו חלקם לא עולה על 10%.

אם נכניס את כל ההישגים המדעיים, האוטומטיזציה, הרובוטיקה, טכנולוגיות המידע לתחום הייצור הכלכלי, בתחום הייצור יישארו פחות מאחוז אחד של אוכלוסייה ברת העסקה.

פירוש הדבר, שהקהילה העולמית תהיה מוכרחה לעבור לדגם חדש לחלוטין של מבנה העולם שבו הלימוד הדומיננטי יהיה המדע.

וזה יקרה לפני שהעסקים הגדולים יגיעו ביניהם למלחמה, כלומר אנחנו עומדים בפתח של שינויים מהפכניים.

לחופר הקברים של הדגם הפירמידלי ההיררכי של החברה הופך המבנה האופקי ששמו "רשת האינטרנט".

לא הכלכלנים, אלא הפיתוחים המדעיים, יתוו את קו ההתפתחות. את כלכלת השוק תחליף כלכלה מתוכננת לא סובייטית, היררכית, המולידה עדיפות של ביורוקרטיה ושוחד על פני כלכלה אופקית.

הרי כלכלת השוק גם יוצרת שרשרת פיקוד – תכונת הכסף היא כזו שהוא בונה מערכות שלטון משלו.

האנשים של עידן האינטרנט הם לא בעלי חשיבה היררכית אלא בעלי חשיבה אופקית. יתחילו להופיע חברות מסוג חדש מדעי עם הנהגה על ידי צוותי ניהול. כבר לא ניתן להחזיק את העולם במסגרת הדגם הקפיטליסטי הישן.

הערתי: מכל הצדדים, מבפנים, בהיותו מפתח בנו סוג חדש של רצונות, ומבחוץ, בהיותו מפתח סוג חדש של קשר, קשר אינטגרלי, הטבע מכריח אותנו להשתנות, כשהוא חלקית שובר אותנו וחלקית מציע לשנות את עצמנו בעצמנו. משמח לראות כמה הרבה אנשים היום כבר מבינים את כורח השינויים!

ידיעות קודמות בנושא:
ההתפתחות הכלכלית לאחר המשבר
מהמשבר למלחמה?
על הכלכלנים לוותר על התיאוריות שאליהן הם רגילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest