דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אזור מתח גבוה במרכז הקבוצה

אזור מתח גבוה במרכז הקבוצה

אנחנו יכולים למצוא את הבורא רק בתוך הכלי שאותו אנחנו מייצבים בעצמנו. לכן נאמר, שהנבראים עושים את הבורא. מה זה אומר, הרי זה נשמע כמו איזו כפירה? אבל זה שאנחנו בונים בעצמנו את הכלי שבתוכו רוצים לגלות את תכונת ההשפעה, זה נקרא שאנחנו עושים את הבורא.

אזור מתח גבוה במרכז הקבוצה

אנחנו מרגישים רק את הצורה שמלובשת בחומר, שנקראת "בוא וראה", כלומר בורא, ולא מה שמחוצה לזה. ודאי שלהתלבשות הזאת קיים שורש יותר קדמון, שעליו אנחנו לא מדברים ואותו לא משיגים. ההשגה שלנו אפשרית רק לגבול הזה שנקרא "בוא וראה".

לכן בסדנה שהייתה אתמול בנושא "אין עוד מלבדו", אני ניסיתי להסביר שהמושג הזה מושג רק בתוך מרכז הקבוצה. אין מקום אחר להשגתו ואי אפשר להוכיח את זה לעצמנו בצורה אחרת. רק אם כולנו יחד, עם כל האגו השלילי שלנו, משתוקקים לגלות את החיבור החיובי שלנו, אז יוצרים כזה מתח גדול בין שני הכוחות המנוגדים האלה שנמצאים בכל אחד: "מינוס" ו"פלוס", שאותו אפשר להשיג רק בקבוצה. אז הוא הופך להיות מותאם לגובה של מדרגה רוחנית, ואנחנו יכולים לעלות עליה.

לבורא לא הייתה אפשרות אחרת מבלי לשבור קודם את הכלי, לתת לכלי הזה יכולת לבנות רגישות לתכונת ההשפעה. אי אפשר לעשות את זה ללא הרגשת שנאה ורצון לקבל בתוך הכלי.

הבורא זה רק כוח ההשפעה בלבד. הנברא מלכתחילה, זה כוח הקבלה בלבד. לכן כדי להידמות לבורא הוא חייב לכלול בתוכו את שני הכוחות האלה: כוח ההשפעה וכוח הקבלה, אחד מעל לשני. וכזה מצב אנחנו יכולים לבנות רק בתוך הקבוצה. דווקא זה מה שרציתי שתחושו בסדנה, כדי שאתם תבינו שלא ניתן לממש זאת ללא הקבוצה.

בינתיים מאזן הכוחות מסתדר כך, שאנחנו נשארים במינוס גדול. אנחנו עדיין לא נכנסנו לתוך הגבולות של הקבוצה. כל אחד נמצא איפה שהוא בדרך אליה, שומר על עצמו ולא רוצה להיכנס פנימה לתוכה.

ואנחנו צריכים לשמור על המינוסים האלה שלנו, הם צריכים להיות גדולים. הם ימשיכו לגדול גם הלאה, כי המינוס נוצר מה"רשימות". ברגע שתצליח איך שהוא להתחבר, אז מייד יופיעו "רשימות" חדשות. אבל עד שלא תעורר את עצמך לעבודה, לא תממש את ה"רשימו" הקודם, אז לא יתגלה ה"רשימו" הבא.

ה"רשימות" מתגלות בשרשרת, זו אחר זו, בהתאם לתוכנית. אבל הבעיה היא בכך, שאנחנו לא מפתחים את ה"פלוסים" שלנו ולכן נשארים בינתיים ברמה של ידע בעלמה ולא במימוש מעשי בפועל. כדי שזה יורגש כמציאות חייבים ליצור קבוצה, שטח משותף בינינו, שעליו אנחנו נבנה את הבורא ("בוא וראה").

והבורא נבנה בנו מתוך זה, שבפנים נשאר הרצון לקבל שמקבל מבחוץ צורת ההשפעה, כלומר, "לקבל על מנת להשפיע". קבלה מלמטה, והשפעה מלמעלה, ויחד הם נקראים "בורא".

לשם כך צריך להרכין את הראש, לבטל את הגאווה שלנו. נצטרך לזחול לקבוצה "על ארבע", בכך שנכיר בעובדה שאנחנו כזאת "בהמה" שאצלה הראש מוערך אפילו פחות מהגוף, כי כל הזמן דואגת רק על איך לשרת את הגוף. וכאשר אתה תרכין את הראש שלך מתחת לגוף, כלומר תגיע להבנה שיותר הוא לא שווה כלום, אז אתה תוכל להיות "אדם".

מתוך אגרת כ"ז של בעל הסולם, 17.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
פלוס אחד גדול מעל למינוסים הפרטיים הקטנים
מה נולד במרכז הקבוצה?
הבורא במרכז הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest