דף הבית / המשבר ופתרונו / במה "מאכילים" אותנו?

במה "מאכילים" אותנו?

שאלה: מדוע המקובלים לא כתבו ספר "הוראות" לחיים, כדי שכל אדם יוכל להשתמש בו?

תשובתי: אם בספר הזה היה כתוב, כיצד להרוויח ולהפיק תועלת אישית, אז היו קוראים אותו. אבל בספר הזה מדובר, שצריך רק לוותר, להשפיע. אז למי אתה תציע אותו? אם היה לי במה לעניין את האדם הרגיל, אז מזמן הייתי עושה את זה. כל ערוצי הטלוויזיה המובילים היו מזמינים אותי לראיון: "יש לו מתכון של תענוג כולל בלתי פוסק!".

ואילו כאן, להיפך, עומד מחסום פסיכולוגי: אנחנו צריכים להתעלות מעל לטבע שלנו, לעבור למדרגה הבאה, ואז אנחנו נקבל תענוג.

אז איזה אמצעי יאפשר לי להעלות את עצמי מעל "סף החנק", מעל למוות? אנשים חושבים שהם מגיעים לעולם הבא, כלומר לעולם הרוחני, לאחר מות הגוף. אני באמת לא יודע במה הגוף מפריע להם, אבל כך הם רואים את זה, שהגוף נקבר באדמה והנשמה עולה "למעלה". איך אפשר לתאר לעצמך כזה מצב, כאשר אני ממית את האגו שלי? נאמר: "הרוצה לחיות ימית את עצמו". רק לאחר מכן אני באמת אתחיל לחיות. איך אפשר לממש את זה? כיצד להסביר זאת לבני אדם?

כאן אנחנו מציעים תרופה שלפני המחלה. קודם כל, אנחנו מיידעים את האנשים על כך שהם חולים, כלומר, נוהגים כמו הבורא, שמגלה את המשבר באנושות. היום כל אחד מרגיש צרות במידה זו או אחרת. אז מה האבחון? – אנחנו חולים באגו שלנו.

אבל זה לא מספיק. צריך לבוא רופא מומחה שידבר עם החולה כך שהוא ישמע. כי אם אנשים לא שומעים, אז המחלה ממשיכה להתפתח, עד שהכאב יחדד את השמיעה שלהם.

בעיקרון, האנושות צריכה לשמוע את העיקר: כל הבעיה היא בקשר ההדדי הלא נכון בין בני האדם. דווקא בגלל זה הם אינם יודעים כיצד לחיות נכון בעולם האינטגרלי, איך לחנך את הילדים, איך ליצור יחסים נכונים. הם צריכים לראות שכל הבעיה היא באגו. ובהמשך אנחנו נוכל להמשיך את השיחה ולהסביר כיצד צריך להתחבר על ידי החינוך האינטגרלי.

אז האנשים סוף סוף יבינו מה מתרחש, יבינו למה "משגעים" אותם בכל מיני האמצעים האפשריים, למה רוצים שהם יעבדו 14 שעות ביום, כדי שלא יישאר להם זמן לחשוב על כלום. בכוונה מחנכים את הילדים בבית הספר בצורה כזאת, ערוצי הטלוויזיה משדרים סדרות של רצח ואונס, כל זה מכוון כדי לעשות מהאדם אפס, כדי לעשות ממנו "בהמה", כדי שלא יידע איך למצוא פיתרון לחיים שלו.

שאלה: למה שהמקובלים לא יעשו מסע הסברה נגד האגו, בדומה למערכת הסברה נגד העישון? למה שלא יכתבו ספר על מניעה של "הקדחת האגואיסטית"?

תשובתי: למקובלים אין את אותה הסמכות, אותו הכוח שיש לרופאים. בעל הסולם כבר ניסה להזהיר את האנשים, אך איש לא שמע לו.

מה שנוגע ל"מערכות הסברה מועילות", אז גם אצלם קיימת סיבה אגואיסטית. יכול להיות, שהיצרנים של הסיגריות מפסידים רווחים, אבל איזו קבוצה אחרת מצמיחה מזה רווחים, למשל תאגידי המזון שמייצרים אוכל לא בריא. הם דווקא צריכים שאנשים לא יעשנו ולא ימותו טרם זמנם מסרטן, אלא להיפך, שיקנו את התוצרת שלהם עוד שנים רבות. והמוצרים הם כאלה, שגורמים לכל מיני מחלות ויחד עם זה מעשירים את חברות התרופות.

העיקר להחזיק את האנשים ב"מכלאה" כבהמות, במסגרות של החיים המודרניים, שלא מאפשרים לחשוב יותר מדי על העיקר.

הכול מסתכם ברווח של מישהו שמופק מהחברה הצרכנית. וכך כל זה היה נמשך עד אין סוף, אם לא התוכנית של הטבע. היינו נשארים עבדים שצורכים בעל כורחם מה ש"מאכילים" אותנו הסופרמרקטים וכלי התקשורת, אבל לבורא יש תוכניות אחרות. ולכן אנחנו מתקרבים לקריסה של המגמה הקפיטליסטית הנוכחית.

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 15.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
על קבלה, מרקס והשקר הגדול
מאמץ רצוני של האנושות
המחלה ברורה, כל העניין הוא התרופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest