דף הבית / המשבר ופתרונו / קדימה, לניצחון הקומוניזם!

קדימה, לניצחון הקומוניזם!

דעה: הפוסטמודרניזם במהלך ההיסטוריה כרוך באובדן האמון באינטרס המשותף בתהליך ההתקדמות. לאחר קריסתה של ברית המועצות, התרופפה האמונה ברעיונות הגדולים. הקומוניזם, כרעיון, הפך לשם נרדף לאכזבה. יחד עם זה, הגיעה האכזבה בפוליטיקה וביישום האידיאלים באופן כללי.

קריסתה של ברית המועצות גרמה להתייצבות איטית לטווח הארוך, לשנים רבות של תפיסת עולם כ"עולם ללא מוצא". המודל המערבי של הדמוקרטיה הליברלית היה הנקודה הסופית של ההתפתחות החברתית, של תפיסת העולם. צמיחתה של החברה הצרכנית תאמה לתפיסה התרבותית של הפוסטמודרניזם.

הרי, אם אין שאלות כלשהן על ערכים חברתיים, על הצורות של הארגון החברתי, הדת (משום שפלורליזם הוא מהותה של הדמוקרטיה הליברלית), אז כל מה שצריך לחשוב עליו הוא, כיצד לבלות בסוף השבוע ואילו דברים חדשים לקנות.

התייחסותי: אף אחד אף פעם, ובשום מקום, לא בנה את הקומוניזם ("לקבל על מנת להשפיע", התכונה של "כתר"), ואפילו לא את השלב הראשון שלו, הסוציאליזם ("להשפיע על מנת להשפיע", התכונה של "בינה", "חסד"). הרעיונות האלה מעולם לא יושמו, ולכן הם לא קרסו. בברית המועצות הייתה מערכת פיאודלית, שכיום מנסה לעבור לצורה קפיטליסטית. ולפי התוכנית של הטבע, הקומוניזם הוא המערכת הבאה, ואנחנו נצטרך לבנות אותו במודע או בעל כורחנו, בדרך ייסורים או בדרך הטובה.

ידיעות קודמות בנושא:
ערבות הדדית או קומוניזם?
רוח רפאים מתהלכת באירופה – רוח הרפאים של הקומוניזם
קומוניזם – מסתבר שזה טוב!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest