דף הבית / חינוך, ילדים / יותר טוב שאני אהיה מנקה רחובות…

יותר טוב שאני אהיה מנקה רחובות…

שאלה: לפניי נמצא מכתב, שבו אדם שואל: "בשביל מה אני צריך ללכת לעבודה? מה הטעם בזה? משכורת, זה כמובן חשוב. אבל אם אני אצמצם בהוצאות הנסיעה, בהוצאות על ביגוד שאני כל הזמן מחדש כדי לא ללכת באותם הבגדים, לא אקנה אוכל מוכן יקר, אז ייצא, ששני שליש מהמשכורת אני מבזבז על כך שתהיה לי אפשרות ללכת לעבודה! לא עדיף שאני אהיה מנקה רחובות? אני מטאטא בבוקר, כל היום פנוי ואני חי בשקט על שליש מהמשכורת הקודמת?".

תשובתי: את זה מרגיש לא רק פועל פשוט או עובד שכיר, אלא גם אנשים ב"חלונות הגבוהים", שמכריחים את עצמם ללכת לעבודה, או מתוך פחד לאבד אותה, או מתוך הרגשת אחריות, או מפני שתקשורת עם אנשים נותנת להם הרגשת חיים.

אבל בכל זאת אנחנו הולכים לקראת זה שהאנשים משתנים, מופיעים בהם צרכים חדשים לגמרי למילויים חדשים. אלה לא מילויים פיננסיים, משתנה הצורך הפנימי, משתנה איכות החיים. היא כבר לא נקבעת בכך, שאכלת ושתית טוב, יצאת לבלות בערב, קנית לעצמך משהו חדש. באיכות החיים הזאת מורגשת ריקנות חדשה שמופיעה בנו.

שאלה: אבל העבודה, בהרבה מהמקרים, ממלאה את הריקנות הזאת. יכול להיות שהעניין הוא דווקא בזה, שאין אפשרות לשבת לחשוב על משהו אחר יותר חשוב?

תשובתי: אבל זה לא ריפוי, זו רק הסחת דעת, כמו תרופה לשיכוך כאבים שלא תפתור את הבעיה.

אנחנו רואים שהרבה אנשים מוכנים לעבוד גם ללא שכר, רק כדי שהעבודה הזאת תיתן איזה מילוי, רוויה.

מופיעים בנו כאלה רצונות חדשים, שאותם אנחנו חייבים למלא בעזרת החברה, על ידי אותו הקשר האינטגרלי שבו מצאנו את עצמנו. הרצונות האגואיסטיים הקודמים שלנו מתחלפים ברצונות חדשים, שדורשים לעצמם מילוי והשלמה על ידי הסביבה, על ידי הקשר ההדדי. אנחנו עדיין נמצאים בשלב של התהוות והתפתחות באגו האינטגרלי החדש, אבל בכל זאת זה כבר מורגש.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", 03.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לעורר את כוח החיוּת?
סוד ההצלחה
משכורת גבוהה לא מצילה מדיכאון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest