דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העסקים על סף שינויים חדים

העסקים על סף שינויים חדים

שאלה: איך אתה יכול לאפיין עסקים מודרניים?

תשובתי: העניין הוא, שהעסקים כבר לא יכולים להישאר כך כפי שהיה קודם, כאשר גם הפועל וגם בעל הבית שאפו להרוויח ועזרו בצורה הדדית זה לזה, הם ידעו שהמפעל המשותף שלהם יביא להם רווח. אפילו שהרווח לא היה שווה לשניהם, אך בכל זאת שניהם היו מעוניינים בו.

היום בעל הבית, על אף שהוא חושב על רווח, הוא כבר לא מקבל מזה את אותו התענוג והמילוי שהיו קודם. זה קשור יותר ללחץ מהסביבה, לאיבוד עניין בעבודתו מה שלא היה קודם לכן, לכך שבימינו בכלל נעלמים המילויים הפנימיים.

אותו הדבר קורה גם עם הפועל. הוא מסתובב, עושה את כל מה שנדרש, אך הוא לא מרגיש שהעבודה עצמה גורמת לו סיפוק. בעבר, רוב בני האדם היו מרוצים מעבודתם ועסקו בה בהתפעלות ובהתלהבות, כי האדם לא היה עד כדי כך אגואיסטי.

כולנו מתפתחים במבנה הכללי של האנושות בהתאם לגדילת האגו, שמדור לדור כל הזמן גדֵל בתוכנו.

האדם, זו "בהמה" מיוחדת, שבה מדור לדור מתגלה אגו חדש. ולכן הילדים לא מבינים את ההורים, וההורים לא מבינים את הילדים, דבר שלא קיים אצל בעלי החיים. בעולם החי התפתחות האגו למעשה לא קיימת בכלל. תשוו כל חיה עם מה שהיא הייתה לפני אלף שנה, ההבדל הוא לא גדול, בעוד שבני אדם אינם מבינים זה את זה יותר ויותר, אפילו בדורות הסמוכים.

מה גם, שגדילת האגו מתרחשת בצורה של קפיצות, בצורה אקספוננציאלית. מהתפתחות איטית, שנמשכה אלפי שנים, האגו פתאום עלה בצורה חדה כלפי מעלה בתקופת ימי הביניים.

כל עוד האגו פשוט עלה כלפי מעלה, לכולם היה טוב, היה עניין משותף, בלמלא אותו ואיך שהוא לעבוד איתו. אבל החל משנות ה- 50 של המאה הקודמת, העניין החל לדעוך: נסגרו תוכניות החלל, החלו לראות את המשבר בכל תחומי החיים, במדע, בטכנולוגיה, משבר במשפחה, בתרבות, בחינוך, בכל תחומי הפעילות של האדם. כלומר האגו שלנו פתאום הפך להיות לא מובן לנו בכלל. לפתע אנחנו איבדנו את הכיוון המדויק בחיים.

הסיבה לכך היא, שהאגו הפך להיות אינטגרלי. במקום לגדול בצורה ליניארית, הוא פתאום "התעגל", ואנחנו לא מבינים כיצד לעבוד איתו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", 03.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה
ללא אינטגרליות אין הרמוניה
העסקים בעולם האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest