דף הבית / חינוך, ילדים / לקראת האינטגרליות בדרך טבעית

לקראת האינטגרליות בדרך טבעית

החברה האנושית היא אחת מצורות הקיום הרבות של הטבע שמתקיימות לפי אותם החוקים כמו שאר הקבוצות של הטבע הדומם, הצומח והחי.

אנחנו חיים בטבע הזה, אך איננו מכירים את החוקים שלפיהם אנו מתפתחים. חייבים להבין שהטבע מתקדם לקראת אינטגרליות וזה מתבטא במשבר הגלובלי של היום. לכן עלינו להתאחד מכיוון שהחברה האנושית גם היא חייבת להיות אינטגרלית.

לא ידוע לנו כיצד תיראה האינטגרליות הזאת, מפני שניתן ללמוד עליה אך ורק מתוך הניסיון המעשי, כאשר מנסים ליצור מעצמנו משהו הומוגני, מאוזן, מאוחד. בהשלמה הדדית, במילים אחרות, הרמוניה, איזון. אף על פי שכולנו שונים, אנחנו בשום פנים ואופן לא מנסים לשבור אף אחד. הכול חייב להתקיים ביחד בהרמוניה, בתיאום מלא ורק אז נוצר המצב הנכון, המבנה. בהיותנו שונים, אנו, בסופו של דבר, צריכים בצורה הכרתית להגיע לאיזון. לפיכך אי אפשר לסדר מראש את הצורה של החברה העתידית. זה לא מה שהקומוניסטים כפו על כולם או מה שהמציאו החולמים האוטופיים שישבו בתוך התא שלהם.

אנחנו לא יכולים לקחת דוגמה מהחברות העתיקות, אשר בזכות המבנה הטבעי שלהן ייצגו קומונות (מבנה חברתי) שבהן הכול היה משותף.

אנחנו גם לא מסוגלים לקחת דוגמה מחוות משותפות ומקיבוצים, מפני שכל זה נוצר באופן מלאכותי, תחת ההשפעה של "פקודה מלמעלה" או מתוך הכרחיות היסטורית, חברתית ופוליטית שהייתה מכוונת למטרת הישרדות, התגוננות והתיישבות בפס אדמה כלשהו. כל הדוגמאות הללו הן מלאכותיות לחלוטין.

בתוך העם ישנה נטייה למשק חקלאי, לשוויוניות. אך בחברה האינטגרלית אין מקום לתנועות מלאכותיות מסוג זה, אף על פי שהן באות מנקודת הנחה של שוויון, פחות או יותר ברמה של הקיום, הצרכים והתנאים.

שוב, זה תלוי בעם, במנטליות שלו, בהרגליו ובמסורת העתיקה. וכאן אסור לנו להתערב בשום אופן ולאלץ את כולם להתקיים לפי העיקרון הלאומי כמו שהיה ברוסיה, כאשר במוסקבה ארגנו תערוכות אומנות לפי הרפובליקות של ברית המועצות.

אנו חייבים ללכת רק לקראת השינוי העצמי בלי לשים לב לשום דבר אחר. כשנתחיל להשתנות ולהרגיש בתוכנו בצורה ברורה, לא את הדחפים הנעלים להקרבה עצמית למען הקומונה, אלא נרגיש שזה הפך לטבע השני שלנו, לאורח החיים, לצורת הפעולות והמחשבות, אז בהתאם לכך נבנה את החברה החדשה, את צורתה החדשה בדרך טבעית. אז, זה יהיה נכון.

בכל פעם זה ישתנה, ואנו נתקדם באינטגרליות הזאת.

באיזה אופן אנחנו נזרום בה, איני יודע. אך הדבר העיקרי הוא, שאנחנו, בני האדם, תמיד נשתנה ובצורה טבעית נבנה את החברה ואת צורתה החדשה בהתאמה אלינו.

שינוי ישיר כזה של הצורה מוגדר דווקא על ידי המהפך הפנימי שלנו ולא על ידי שום דבר אחר.

לכן החינוך האינטגרלי והתוצאות הסופיות הברורות שלו, שיעידו על האמיתיות של הפעולות שלנו, הם הבסיס להצלחה הכללית.

מתוך התוכנית "העולם האינטגרלי", 28.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרווח מהתקשורת האינטגרלית
השיעורים של הסעודות המשותפות
חברה זה הגוף הרוחני היחיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest