דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילוי מהיר של שקר, מוביל לאמת

גילוי מהיר של שקר, מוביל לאמת

מתוך אגרת ט"ז של רב"ש:

"אאמו"ר זצ"ל אמר, שבכדי לזכות לשמה צריכים מקודם להכין שלא לשמה הכי גדול, ואחר כך יכולים לבוא לשמה. ואפשר לפרש, היינו שלא לשמה נקרא שקר, ולשמה נקרא אמת. ובזמן שהשקר הוא קטן, היינו שהמצוות והמעשים טובים הם מועטים, נמצא שיש לו שלא לשמה קטן, ואז הוא לא מסוגל לראות את האמת.

לכן הוא אומר אז, שהוא הולך בדרך הטוב והאמת, היינו שהוא עוסק בלשמה. מה שאם כן כשעוסק ביום ובלילה בתורה ומצוות שלא לשמה, אז הוא מסוגל לראות את האמת משום שעל ידי רבוי שקרים נעשה אצלו גדול, נמצא שהוא רואה באמת, איך שהוא הולך בדרך השקר. ואז הוא מתחיל לתקן את מעשיו. היינו שאז הוא מרגיש, שכל מה שהוא עושה הוא רק שלא לשמה, ומהנקודה הזו עוברים לדרך האמת, היינו לשמה."

אם אדם משקיע מעט מאמצים, אז על ידי הפעולות הקטנות שלו הוא מושך מעט "אור מקיף". ולכן, הפעולות שלו אינן מצטברות תוך זמן קצר במקום אחד עד לכזאת מידה, שהאור שנמשך על ידן יוכל להאיר את האמת ולהראות לאדם באיזה מצב הוא באמת נמצא.

כאשר המאור מאיר לו בעוצמה איכותית קטנה, אז האדם לא כל כך מבדיל בינו לבין המאור. זה מוסיף לו קצת צבע בחיים, קצת טעם, קצת הבנה והרגשה. אבל האור עדיין לא הפך לבעל עוצמה כזאת מספקת, כדי שהאדם ייראה עד כמה התכונות שלו הפוכות לאור.

בדומה ל"ד' בחינות דאור ישר", שעד ל"בחינה ד'" אי אפשר לראות את ההופכיות שלנו לאור. רואים את זה רק ב"בחינה ד'" עצמה, שבה הנברא עושה צמצום, פעולה הפוכה לטבע שלו, כתוצאה ממצבו השקרי שהתגלה.

כאן נדרשת עבודה גדולה מהקבוצה, כדי ללחוץ על האדם ולדרבן אותו, לא לתת לו מנוחה, בכך שמתעוררות בו קנאה, תאווה וכבוד, ובזה מחייבות אותו לבצע את המטלות ההכרחיות מצידו. הוא צריך בתדירות ובעוצמה מרביים לבצע את הפעולות שהוטלו עליו, שנקראות "מעשים טובים", שעל ידם הוא עושה נחת רוח לבורא.

וכאן הוא יצטרך לעבוד עם השקר ועם האמת, בכך שמברר מה זה באמת מעשים טובים, ומה זה בדיוק לעשות נחת רוח לבורא, ומה זה בדיוק בורא. וכשמברר את כל השאלות האלה, אז האדם מתקדם בהדרגה לאותה נקודת ההכרעה, שדרכה הוא עובר מ"לא לשמה" ל"לשמה". הנקודה הזאת נקראת "מחסום", גבול של העולם העליון. כך על ידי המאור, האדם מוציא את עצמו ממצב של מוות ומביא את עצמו לחיים.

וכל זה על ידי הלחץ הקבוצתי על כל אחד ואחד מחברי הקבוצה. עד שהאדם לא ירגיש לחץ קבוצתי, הוא לא יוכל לבצע שום דבר, כי המאור מגיע אלינו רק דרך הקבוצה.

מתוך ההכנה לשיעור, 10.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החלה הכניסה לעבודה הרוחנית
עבודת הנמלים של האור
הצללית הכהה שלי על הרקע הלבן של ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest