דף הבית / קבלה ומדע / טבע / המשבר הוא שבירה של הקפיטליזם

המשבר הוא שבירה של הקפיטליזם

דעה  (ווסילי קולטשוב, מרכז הפיתוח הכלכלי, המכון לגלובליזציה ותנועות חברתיות): הייחודיות של תקופתנו היא בכך, שהמשמעות של המשבר אבדה ולא מנסים לחפש אותה.

מנקודת המבט של האדם הפשוט, המשבר הכלכלי הוא אסון, מנקודת המבט של התיאוריה הכלכלית, המשבר הכלכלי הוא נפילה בלתי מוסברת של מדדים בשל טעויות מסוימות, אף על פי שמשברים כלכליים הם גורמים אובייקטיביים ונוצרו בתנאים כלכליים ריאליים. הם מועילים דווקא משום שהם אינם מובילים לסוף העולם, אלא רק נראים "סוף העולם", ובאיזה שהוא רגע נדמים כהתרסקות נוראית. המודל הכלכלי הישן מתמוטט ונוצר מודל חדש.

אנחנו נמצאים במשבר כלכלי שכזה, אבל מה שמעניין, שהוא לא נגמר. זה לא משבר רגיל בעל אופי תעשייתי מסחרי (כאשר יש ייצור יתר של מוצרים, מתחיל חידוש של התעשייה, והכלכלה מתפתחת), לא, המשבר הזה הוא משבר של שבירה גדולה.

כדי שהמשבר יגיע לסיומו צריכים להתרחש שינויים איכותיים. מה הם השינויים?

הערה: כדי לצאת ממשבר הנוכחי לא יעזרו לנו שום חידושים, תגליות מדעיות, פריצות דרך טכנולוגיות, שום שינויים מסביבנו, אלא שינויים בתוכנו! אנחנו נכנסנו לשטח של הטבע האינטגרלי, או במילים אחרות, הטבע התחיל להשפיע עלינו בצורה אינטגרלית, להתייחס אלינו כמו ליחידה אחת. עד שאנחנו לא נגיע להיות כאלה, אנחנו נהיה עם הטבע באי איזון שרק מתגבר, שאותו אנחנו נרגיש ככל מיני לחצים: באקולוגיה, בטבע, בחברה, בבריאות, במשפחה וכו'…

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר: מחפשים רעיונות חדשים
העולם לא חווה משבר כלכלי, אלא אידיאולוגי
המשבר: הסיבה והפיתרון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest