מה מצפים ממשיח?

שאלה: מיליוני בני אדם בעולם מצפים למשיח. מדוע המקובלים לא הסבירו מלכתחילה את פירוש המושג "משיח"?

תשובתי: בלתי אפשרי להסביר זאת לאנשים. אני אנסה להסביר לך, ואתה תנסה להעביר לאחרים.

אנחנו נמצאים בעולם הרחב, במציאות רחבה, אבל תופסים רק חלק קטן ממנה שנקרא "העולם הזה". חיים ומתים, הכול מתרחב על פני כדור קטן שנקרא ה"יקום".

הכול תלוי במודעות. גופינו שייך בסך הכול לדרגת ה"חי", אבל נכון להיום אנחנו מזדהים עימו: מאכילים, משקים ומשכיבים אותו לישון, כל הזמן דואגים לו. כך אני בנוי – כל עוד גופי חי ובריא, טוב לי, אם הגוף חולה, רע לי, אם הוא מת, גם אני מת יחד איתו. מפני שנדמה לי שחוץ ממנו לא קיים כלום.

אבל מגיע הזמן שאנחנו יכולים לפתח את המודעות שלנו ולהתעלות מעל הגוף, כדי לא להרגיש בו את החיים ולראות את העולם דרכו. המודעות החדשה הזאת, שהיא רחבה יותר, גבוהה יותר, אינה מוגבלת על ידי מסגרת של גופים, נקראת "מודעות אינטגרלית". בעזרת החיבור עם האחרים אני מתעלה מעל הגוף הפיזי שלי, ודרך החיבור בינינו אני מתחיל להרגיש מציאות הרבה יותר רחבה. היא נתפסת לא רק בתוך גופי אלא במספר גופים ביחד, בקשר בינינו. אני מרגיש את כולנו כגוף אחד חדש.

פעם, הייתי רק אני, ועכשיו אנחנו בונים בינינו סוגי קשר שונים, עד שמתחילים לחיות חיים משותפים במערכת אחת, כולנו ביחד. במקום להרגיש קיום עצמי מבודד ומוגבל, כל אחד מרגיש את החיים של הגוף הרוחני הכללי שלנו, או נשמה.

הדרך להרגשה כזאת נפתחת לפני כולם רק עכשיו. אם אני מרגיש יותר (V) את מה שיש בתוך הנשמה ממה שקיים בתוך הגוף הפיזי, אז אני מרגיש את עצמי בתוך הגוף הרוחני החדש. למעשה, בשני המקרים מדובר על רצונות, אולם הרצונות הללו משותפים, נמצאים "למעלה מהדעת", אלה כבר רצונות להשפיע. כי אני כמו כולם נמצא למעלה מהגוף שלי שמכוסה על ידי "מסך".

כך אנחנו יוצאים למציאות חדשה, עולם חדש, רוכשים ערכים חדשים, וכבר מודדים בצורה שונה את החיים והמוות, הבריאות והחולי וכן הלאה.

האם גדל בתוכי "אדם"?

המעבר הזה, מהרגשה עצמית בתוכי להרגשה עצמית מבחוץ, הוא מאוד מאוד לא פשוט ומתבצע בעזרת כוח מיוחד. הוא מושך (מהמילה "משיח") אותי מהמודעות הפנימית למודעות החיצונית, לכן הוא נקרא "משיח". וכדי להשיג אותו, צריך באמת להתאמץ …

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "מאמר לסיום הזוהר", 07.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שם, מעבר לאופק של התיקונים
להפריד את ה"אני" שלי מהגוף הגשמי
ממלכת משיח – רעיונות לתיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest