מה רוצה הזולת?

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר":

"מה הוא יתברך, כל מעשיו הם להשפיע ולהועיל לזולתו, ולא לתועלת עצמו כלל, שהרי הוא יתברך, אינו בעל חסרון, שיהיה צריך להשלימו, וכן אין לו ממי לקבל, אף אתה, כל מעשיך יהיו להשפיע ולהועיל לזולתך."

שאלה: מה זה אומר: "להשפיע ולהועיל לזולתך"?

תשובתי: זה אומר, שאני צריך להרגיש את מה שאתה רוצה בדיוק. ולשֵם כך אני צריך להיות באהבה אליך, בנטייה אליך. כלומר, אני צריך לעשות על עצמי "צמצום" ולהרכיב על כל הרצונות שלי "מסך" ו"אור חוזר". אז בתכונות שלי, שיהיו מופנים החוצה ולא פנימה לתוכי, יכול להיות שאני אוכל להבין ולהרגיש אותך, ולגלות דווקא את מה שאתה רוצה.

אני צריך לקבל ממך את כל ה"טעמים" שלך, אף על פי שאני לא מכיר אותם. ובכלל אתה מהווה עבורי איזה חייזר שהגיע מכוכב אחר. ובכל זאת, אני לוקח לעצמי את הכלים שלך בכזאת צורה, שאפילו מגלה במה אימא שלך האכילה אותך בילדות.

איך אפשר להרגיש את זה בכלים, ברצונות שלי, אם אין לי מושג "ממה אתה עשוי" ואֵילו תגובות פנימיות אתה מרגיש כלפי מה שלא יהיה? כאן אני באמת צריך להתקרב אליך, לאהוב אותך. בחכמת הקבלה אנחנו קוראים לזה, "התקרבות", "חיבוקים", "נשיקין", "זווג", "דבקות", אלה הם מושגים שמסמלים מידות של התקשרויות דרך השתוות הרצונות ומילויים הדדיים.

שאלה: כלומר, מה שנדמה לי עכשיו שלזולת חסר משהו, זה רק נדמה לי?

תשובתי: אתה לא יכול לפרש את הצרכים שלו בכלים הנוכחיים שלך. אמנם, בעולם שלנו כלי התקשורת והשפעת הסביבה מאפשרים איך שהוא להביא את הרצון למכנה משותף, אבל להרגיש באמת את מה שנמצא בליבו של חבר, זה כמו להרגיש את הבורא. אתה צריך לעשות "צמצום", "מסך" ו"אור חוזר". רק כך אתה תרגיש אותו כמו את עצמך, רק כך תוכל לצאת החוצה אל הזולת.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 31.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אהבה בכדורים?
כדי שהאהבה תהיה מושלמת…
לחיות בתוך מישהו אחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest