דף הבית / כלכלה / כסף / הגרוע ביותר עוד לפנינו…

הגרוע ביותר עוד לפנינו…

חוות דעתו של מ.חזין, כלכלן: אנחנו צפויים למשבר כלכלי חמור ביותר. אף על פי שהמשבר בעיצומו, הוא יחריף עוד יותר בעוד שנה-שנתיים, כשארה"ב תרוקן את משאביה (הנפקה).

מסתבר, שבמצב הזה האליטה הכלכלית העולמית, האליטה של הפרויקט הגלובלי המערבי, שמאז שנת 1991 לקחה על עצמה אחריות על העולם, נעלמה ואיננה עוד. והאנושות, יחד עם כל מחשבותיה ורעיונותיה, נשארה תלויה באוויר.

בשנת 2012 הפרויקט הגלובלי המערבי ירד מרצונו מהבמה העולמית. אנחנו מצאנו את עצמנו במצב של "וואקום" וחוסר משמעות. האחריות מוטלת על כל אחד לצאת מהמשבר בצורה עצמאית, מפני שלא קיים יותר מרכז שיקבל החלטות. האליטה של הפרויקט המערבי אינה מייצרת יותר את ההתקנות.

עד אז, במשך 30 שנה היה קיים הסכם בעל פה: אפשר היה לנזוף בבנקאים בעולם, אבל הם דאגו לצמיחה כלכלית, אף על פי שאת החלק הארי מההכנסות היו לוקחים לעצמם. היום אין צמיחה, אבל הם ממשיכים ליטול את החלק הארי מההכנסות בכלכלה. אם אין פרויקט גלובלי מוסכם, אין קבוצת היגוי, וזה אסון לאנושות.

התייחסותי: אני מסכים, אבל לא המשבר עצמו מעניין אלא זיהוי המשבר, לא הרגשת המחלה אלא זיהוי המחלה, קביעת האבחנה (דיאגנוזה) הנכונה והטיפול במחלה. האבחנה והטיפול במקרה שלנו הם גורליים ביותר, מפני שהם מנוגדים לטבע, קשה להסכים ולקבל אותם.

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר העולמי לא מסתיים!
המערב מתחיל לטרוף את עצמו
אין לאף אחד סיכוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest