דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכל תלמידיי השכלתי

מכל תלמידיי השכלתי

שאלה: אתה אמרת בשיעור שחסרות לך מילים. האם זה מסמל שאנחנו לא עובדים כמו שצריך ולא מוציאים ממך מידע רוחני?

תשובתי: בדיוק כך זה עובד. כאשר התחתון מבקש, הוא מעביר את החיסרון שלו שעליו אני מקבל תשובה.

נאמר, מכל תלמידיי השכלתי: "הרבה למדתי מרבותי, הרבה מחברי, ועוד יותר מתלמידיי". זה קורה הודות לשאלות של תלמיד, לתפילה שלו, למ"ן. התלמיד מעביר את החיסרון שלו למורה, והמורה מקבל כזה חיסרון, שעליו הוא בעצמו אף פעם לא היה מבקש. כך מתגלה המערכת הכללית: עם כל שאלה חדשה מכל תלמיד, מתגלה עוד שכבה אחת של המערכת ועוד אחת וכולי.

כל תלמיד מעלה את התפילה שלו וזה נותן למורה כאלה כלים, שלא קיימים אצלו ואף פעם לא היו, אם הוא לא היה מתחבר עם התלמידים. לכן עד לאותו הרגע שהתלמיד שאל, המורה לא ידע את התשובה. אבל ברגע שהתלמיד שאל שאלה והשאלה הזאת הגיעה למורה, אז המורה מקבל השגה חדשה. וזה נקרא ש"מכל תלמידיי השכלתי".

כל יום אני יוצא מהשיעור עם השגות חדשות, מפני שאני מרגיש את החסרונות שלכם. אבל התלמידים צריכים להכין את עצמם לשיעור, ולעיתים קרובות לא מורגש מכם מספיק חיסרון, נחיצות. ודאי, שגם ללא מילים אני מרגיש בתלמידי את הצורך בגילוי רוחני, וזה עוזר לי בהתקדמות. אבל רצוי שכולם ישמיעו את שאלותיהם.

אני מחובר עם המורה שלי, עם הרב"ש, זה העליון שלי. כאשר אני מקבל שאלות של התלמידים, אני מצרף אותן לערוץ ישיר אחד שבא מלמעלה. זוהי מערכת היררכית, כמו עץ, שמתפשטת ממעלה למטה. אם אני מקבל מלמטה חיסרון, שאותו אפשר לעלות, אז אני מעבד אותו בתוכי, מקבל עליו מלמעלה תשובה, שוב מעבד אותו ומוסר את התשובה הזאת לתלמיד. אבל 99% מהמידע שהתקבל נשאר בתוכי ורק 1% עובר לתלמיד, בהתאם לכמה שאני צריך להקטין את עצמי ולרדת לדרגת התלמיד, כדי שהוא יקבל את התשובה הזאת ממני ויבין אותה.

במקרים אחדים, אני בעצמי מעורר את הקשר הזה, מפני שישנה הכנה כללית. למשל, אנשים השקיעו הרבה מאמצים כדי להגיע לכנס ולהכין אותו. ואז, אפילו אם לא שואלים שאלות, אני יכול לעורר אור, הודות לכמות היגיעה הרבה שהשקעתם שאיתה כבר אפשר לעבוד. אבל לפעמים זה אפשרי רק בזכות השאלות.

אני אף פעם לא אשלים עם התרדמה. אבל למורה אסור לעורר חיסרון אצל התלמידים, מפני שזה להיפך, סותם את הצינורות שבאים אליהם. החיסרון צריך לעלות ממטה למעלה.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 28.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התגלות הקשר ההדדי
יש צורך באיזון נכון בעבודה
כאשר נגמרות המילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest