דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להבחין במלך מאחורי השׂרים שלו

להבחין במלך מאחורי השׂרים שלו

הכוח העליון שולט ומנהל את הכול, תחתיו יש, מה שנקרא, "שׂרים", כוחות, שמחזיקים את כל המציאות. המציאות, זה האדם, נשמה אחת, שבה מתרחשת כל הפעולה הזאת של הבורא, המחשבה שלו, הכוח הפועל בנפעל.

הכוח הזה מתחלק להרבה חלקים, להרבה כוחות פרטיים שפועלים בכמה מישורים, שכביכול מנוגדים זה לזה ברמות שונות. ולכן הנברא מרגיש שהפעולה הזאת נעשית עליו כביכול ללא שום סדר.

כך זה נעשה בכוונה, כדי שאנחנו נתבלבל באי הסדר הזה שנדמה לנו ונקבל התרשמות הפוכה מהאמת: שכאילו במציאות אין בורא, אלא קיים רק כוח של הנברא או איזה שהם כוחות נוספים. או שאנחנו חושבים שהבורא קיים, אבל ההנהגה שלו היא רעה ויש בה הרבה פגמים. וחוץ מזה, הכוחות הקיימים מכוונים כביכול נגד הבורא ולא הכול מגיע ממנו, כדי להעלות אותנו מעל לדעת הגשמית שלנו.

אבל אם לאדם באמת יש רצון לקבל את המלך כמנהל העליון ולגלות את זה מעל לטבע העצמי שלו, אז הוא עובר תיקון של התפיסה שלו. ואז הוא מגלה, שהכול כבר מוכן לתיקון הזה.

הוא נלחם כדי לזָכוֹת את הכלים שלו ולהביאם למצב של "להשפיע על מנת להשפיע", בזה ששומר על המלך, וכמו כן לתקן את הכלים שלו ל"לקבל על מנת להשפיע".

במלחמה הראשונה הוא רוכש את כוח האמונה, ובמלחמה השנייה את "אור החכמה", את הבנת המערכת, התוכנית שלה, הסיבות והמטרות, בכך שעובד עם הכלים דקבלה שלו. כך הוא לומד להבין ולהרגיש את ההנהגה העליונה, בזה שמכתיר את הבורא למלוך מעל לכל הכוחות. כי כל הכוחות האלה: גם השׂרים שלו וגם כביכול האויבים, כל מיני עבריינים, רוצחים, גזלנים, יתאחדו כתוצאה מהמלחמה הזאת, והאדם משייך אותם למלך אחד.

הוא מבין, שהמלחמה אינה מתנהלת נגד הכוחות שכביכול עוינים לו, אלא נגדו עצמו, כדי לגלות בכל הכוחות האלה את ידו של העליון. זו בעצם, המהות של כל המלחמות.

אף על פי שאנחנו שומעים ש"אין עוד מלבדו" ושהוא טוב ומטיב, אבל כדי להשיג באמת הרגשה כזאת, חייבים לעבור את כל המדרגות. ישנה לפנינו עוד דרך ארוכה של התיקון שלנו, בכל אותם המצבים שהבורא מציג לפנינו, בכך שמלמד אותנו דרכם את אומנות ההבנה וההשגה של מערכת הכוחות שלו, כדי להבין ולהרגיש אותו, ולהרגיש אותו לפי הכלל "ממעשיך הכרנוך". כך אנחנו בהדרגה הופכים להיות יותר דומים לו.

מתוך שיעור על אגרת א' של בעל הסולם, 27.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מנעול בלב שנעול על מנעול
לעלות גבוה, כדי להצדיק את הכול
שתי מלחמות – על הנאמנות ועל החכמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest