דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחכות או להתקדם קדימה?

לחכות או להתקדם קדימה?

שאלה: איך צריך להתייחס למצבים של בלבול וערפול לאחר הכנס? האם אפשר לעשות משהו או פשוט לחכות עד שהם יעברו בעצמם?

תשובתי: בשום פנים ואופן לא לחכות! ברוחניות לא כדאי אף פעם לחכות לשום דבר, צריך ללכת רק קדימה!

תאמינו לי, איני משקר לכם. כאשר אצלי, כמו גם לכל אחד מאיתנו עד גמר התיקון, מגיעה תקופה של ערפל, איזה טשטוש, נאבד הרצון ואני פתאום מתדרדר למצבים קשים, אני לא מאבד את העשתונות. צריכים להכיר בבירור שזה בא מהבורא, שניתנת לי מדרגה רוחנית הבאה שמתגלה עם העביות שלה, כמ"ש: "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד", כך הכול מתממש ולכן אני שמח על כך.

למעשה, אני שמח כאשר מופיעה אצלי תקופה כזאת, כי היא לא נמשכת אצלי זמן רב. בעבר היא יכולה הייתה להימשך חודשים, ואילו עכשיו, כמה דקות. אבל הדקות האלה הן משמחות עבורי. אני מרגיש את מה שאני אשיג, מתוך איפה ששקעתי עכשיו, מה ייתן לי האגו הנוסף שלי כבר בהשגה. אני מייד רץ אל המחשב ומתחיל לעבד איזה שהם חומרים. אני לא רואה שום דבר לחלוטין על המסך! אבל אני מבצע עבודה מכאנית, מתקן טקסטים של הזוהר או מאמרים של בעל הסולם ורב"ש, שׂם פסיקים ופה נקודות.

לפעמים קורה, שאני יושב כמו אידיוט וכעבור מספר דקות הכול חולף. אבל עכשיו זה לוקח כמה דקות, ואילו בעבר זה יכול היה להימשך שבוע ואפילו יותר. אחר כך פרק הזמן מצטמצם בהדרגה, אבל כדי שזה יקרה, צריך לעבוד על המצבים האלה. הם מתקצרים באותה המידה שאתה מתחיל להבין שאין ירידות, שזוהי המדרגה הבאה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 20.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עכשיו מתכוננים לעלייה הבאה!
יציאה מהערפל
לאחר הכנס: ב"אבני הרחיים" של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest