דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החלק הלימודי של העולם

החלק הלימודי של העולם

אף פעם לא מגלים לנו מראש בעבודה שלנו, מה ואיך צריך לעשות. הבורא ניסתר, המערכת שלו נסתרת, ונותנים לי כמה אמצעים שאיתם אני יכול להשתדל להתקין אותה בעצמי בתוכי. נותנים לי רק חלק מסוים מתוך המערכת של הבורא, בתור דוגמה, ומבקשים ממני ליצור אותה בעצמי. ואז אני מגלה, שיש לי תכונות הפוכות לחלוטין כלפי אותן התכונות שאותן אני צריך ליצור. אבל זו גם כן עזרה, כי מראים לי הופכיות מדויקת! ואני צריך למצוא את ההופכיות הזאת, להבין אותה, להרגיש, ומתוך התכונה ההפוכה לנחש את התכונה הנכונה.

כלומר, אני לומד למה אני מקולקל בצורה כזאת ולמה אני צריך להסכים להופכיות, למרות כל חוסר הרצון שלי. לשם כך אני צריך להקטין את עצמי, להוריד את עצמי בחשיבות ולהגדיל את חשיבות הבורא. אני נמצא במאבק ואיני מסכים לדרוך על עצמי.

לדוגמה, ישנם אנשים שאני שונא אותם יותר מכול, הם עשו לי כל כך הרבה בעיות, אני לא רוצה לראות אותם ואני "מתחמם" ברגע שהם מופיעים לפניי. ועכשיו אני צריך לפתח כלפיהם יחס אחר, הפוך. אני מתחיל לגלות שהתכונות שלי הן הפוכות לאותן התכונות שמציגים לי כרצויות.

מביאים אותי לקבוצה ואומרים לי להתחבר איתם ולאהוב אותם. אם אני אתחיל לאהוב אותם, אז בזה אני אתקן את התפיסה ואת החושים שלי ואכייל את עצמי להרגשה ולגילוי של הבורא. בתוך החברים שלי, בתוך מערכת היחסים המתוקנת הזאת, שאותה יצרתי, אני יכול להרגיש אותו. במקום החברים, אני ארגיש את הבורא. אין חברים, יש רק בורא.

וכל זה הודות לכך, שאני שברתי את האגו שלי והפכתי את עצמי להיפך, בכך ששיניתי את היחס כלפי האויבים שלי משנאה לאהבה, מדחייה לחיבור. אבל את כל זה אני עושה כדי לבנות בתוכי מערכת התאמה לכוח העליון. מתוך זה שאני מפתח ומגדיל את חשיבות הבורא כדי לעשות לו נחת רוח ללא שום קשר לעצמי.

אני גורם לו נחת רוח באופן כזה שהוא אפילו לא רואה אותי, בדיוק כפי שעכשיו אני לא רואה אותו. הוא לא מרגיש שזה בא ממני, כפי שאני לא מרגיש שהכול בא ממנו. הוא כאילו מזלזל בי, כפי שעכשיו מתוך ההסתרה אני מזלזל בו, ובזה הוא נותן לי להרגיש שאני באמת מסתיר את עצמי. אני מוכן שהוא יזלזל בי ושלא ידע עליי שום דבר, כי אז ההשפעה שלי, היחס שלי אליו יהיה בדיוק כמו היחס שלו אליי, בהתאם לאופן שזה נראה לי עכשיו.

מכל האופנים הללו, אנחנו לומדים את היחס הנכון לבורא מעל לרצון המקולקל שלנו. זה נקרא, שאנחנו מתקנים את הרצון ואת היחס שלנו, ובדרך כזאת משיגים השפעה. כלומר אנחנו מפתחים בתוכנו הרגשת חשיבות הבורא כדי להתחבר עימו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 23.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תהפוך להיות תלמיד של הבורא
בחוד החנית של המתקפה הרוחנית
בעולם שנברא על ידי המשחק של האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest