דף הבית / המשבר ופתרונו / אירופה בשנת 2013 – שנת ההחלטות

אירופה בשנת 2013 – שנת ההחלטות

דעתו של ג'. פרידמן. (G. Friedman), מדינאי אמריקאי, מנהל הארגון האנליטי "סטראטפור" "Stratfo": האיחוד האירופי עשוי לפתור את הבעיות הבנקאיות, אך הוא ישלם על כך מחיר כבד על ידי מיתון ואבטלה גבוהים הרבה יותר מאשר בארה"ב. כיום, שיעור האבטלה במדינות האיחוד האירופי עומד על 18%- 27%.

עבור המדינות המתקדמות המספרים האלה מזעזעים. הרי, שיעור האבטלה הגבוה ביותר הוא בקרב הצעירים. באיטליה, פורטוגל, ספרד ויוון, יותר מ- 50% מהצעירים הם מובטלים. תחלופנה לא מעט שנים לפני ששיעור האבטלה בספרד ויוון ירד לרמה סבירה. אין לצעירים סיכוי למצוא עבודה ולעשות קריירה. האבטלה משפיעה על קרוביהם, הוריהם, על המשפחה כולה. ההשפעה הזאת היא לא רק כלכלית, אלא גם פסיכולוגית. היא גורמת לייאוש, פחד, תחושת כישלון וחוסר הצלחה.

היא גם יוצרת דור של אנשים צעירים ללא שורשים, שהוא מלא באנרגיה וכעס. האבטלה נמצאת בבסיס של התנועות האנטי מדיניות משמאל ומימין כאחד. לאלה שבמשך זמן רב נמצאים ללא עבודה וללא תקווה, אין מה להפסיד, והם חושבים שהם יכולים להשיג משהו על ידי הפרת הסדר במדינה. 14 מדינות באיחוד האירופי יתדרדרו לאומללות כלכלית. בשנת 2013 הבעיה האירופית כבר דורשת הבנה ופרשנות של ההשלכות החברתיות של המשבר, מעבר למשבר הפיננסי.

שיעור האבטלה בארה"ב בתקופת השפל הגדול, ירד בזכות שינוי המבנה כולו, בזכות מלחמת העולם השנייה. זו הסיבה שבגללה 2013 היא שנה קריטית עבור אירופה.

התייחסותי: אף על פי ששנת 2013 לא צפויה להיות השנה הקריטית ואמורה לעבור בשקט, הזמן שעובר מחליש בהדרגה את האיחוד האירופי ואת כל העולם. מתגלות יותר בעיות לא כלכליות, אלא חברתיות – ואותן אי אפשר לפתור בכל דרך אחרת חוץ מהחינוך של החברה, הרי בחברה הכול אבוד, אין דרך, אין מנהיגים, אין מטרות. במצב כזה לא ניתן לנהל אותה ולא מצליחים להציע לאנשים משהו חדש. לכן המנהיגים נעלמים והסירה מתנדנדת באמצע האוקיינוס…

ידיעות קודמות בנושא:
היכן את, אירופה המשותפת?
אירופה צריכה להספיק להתאחד
העתיד של אירופה הוא באינטגרציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest