דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / את מה שהאגו לא צריך להבין

את מה שהאגו לא צריך להבין

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_w.jpg

שאלה: באיזה רגע, בנברא, מופיעה נקודה של יחס אישי לבורא?

תשובתי: היא התעוררה עוד באין סוף, בד' בחינות דאור ישר. אחרת בחינה א' ("חכמה") לא הייתה מולידה את בחינה ב' ("בינה").

שאלה: האם זוהי ה"נקודה שבלב"?

תשובתי: לא, היא כבר תוצאה מאותם השלבים. הנקודה שמתעוררת בליבו של אדם, זה הניצוץ מ"האור החוזר" הכללי, שהיה בנשמת אדם הראשון בזמן השבירה.

שאלה: אז מתי האדם מתחיל להרגיש את היחס של הבורא? כי אז הכול היה הופך להיות מובן…

תשובתי: הכול היה מובן לאגו שלו, ואסור לתת לזה לקרות. אם אני אראה לך שאני אוהב אותך באהבה חלוטה, חסרת גבולות, ללא שום תנאים, אפילו אם אתה "רוקד לי על הראש", אז אתה תתחיל לזלזל בי ואפילו לשנוא אותי. כי אתה הוא רצון לקבל, וכאשר לא שמים גבול לרצון הזה, כאשר הפחד לא מגביל אותו, הוא "מתפרע". בסופו של דבר, אתה מתחיל להתייחס אליי חזרה בצורה רעה ולא בטוב. ממש כך. לכן, במקום אהבה מצידי, אתה תראה כביכול יחס רע ואי נעימויות.

שאלה: ובכל זאת, יש לנו "נקודה שבלב", שאיתה אנחנו צריכים להתחיל את התהליך. אבל אנחנו "נתקעים" מחוסר בסיס…

תשובתי: היה הכלי הכללי של אדם הראשון, והיה לו "אור חוזר". אדם הראשון רצה לקבל על מנת להשפיע את כל האור הגדול, אבל לא החזיק אותו ב"אור חוזר", והכול נשבר.

נשאר רק "רשימו" מהרצון ו"רשימו" מה"מסך". והם אלה שמתעוררים, והם אלה שנקראים "נקודה שבלב" (•). הנקודה הזאת לא באה מהבורא, אלא היא חלק או ניצוץ מאותו ה"מסך".

ברוחניות אין הבדל בין המצב עצמו וה"רשימו" שלו, זה גם כן מהווה תמונה שלמה של המציאות, שעדיין לא מבוררת כלפי האדם.

לכן, אנחנו צריכים למשוך ל"רשימו" הזה את האור המחזיר למוטב ("אור מקיף"), ואז אנחנו נראה את התמונה של העולם הרוחני. הפעולה מאוד פשוטה – אתה נמצא בקבוצה ולומד מהמקורות, למשל מספר הזוהר, על ידי זה אתה מזמין על עצמך את האור, והוא פועל.

שאלה: האם יש משהו מוחשי, חזותי, בשבילי בעבודה הזאת? האם אני יכול להרגיש איך ה"נקודות שבלב" שלנו נמשכות זו לזו ואיך האור מאחד אותן?

תשובתי: אם אתה מבטל את האגו שלך והחבר הופך להיות בעיניך כאילו חשוב יותר ממך עצמך, אם הקבוצה רוכשת עבורך כזאת חשיבות, שאתה רוצה ללא שום היסוס לקפוץ פנימה ולהיעלם, להיבלע שם, אם אתה נותן בזה יגיעה, משקיע מאמצים "בזיעת אפך", אז במידה הזאת אתה מזמין מאור שפועל ומשפיע עליך ומה"רשימו" בונה מדרגה רוחנית.

שאלה: האם אנחנו נהפוך להיות אחד שלם, כך שכל אחד ירגיש אותו?

תשובתי: ודאי, כן. כל מי שמשתתף בזה, מי שעושה את זה, הוא מרגיש.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 23.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
צדיק מרצונו
רשימות – זכרונות מהעתיד
כיצד לרצות את העיקר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest