דף הבית / משבר עולמי / שינויי האקלים יצרו את האדם

שינויי האקלים יצרו את האדם

ידיעה: האקלים יצר את האדם במשך 200 אלף שנה. חמשת השינויים החדים של האקלים שחלו במשך, סך הכול 200 אלף שנה, אילצו את האבות הקדמונים שלנו לעזוב את "ערש המין האנושי" (Cradle of Humankind) שבמזרח אפריקה, בערוץ אולדובאי, האזור המפורסם שבו התרחשה מרבית האבולוציה של האדם. למעשה, המדענים גילו מעין לוח שנה של האקלים, היערות הפכו לסוואנה (ערבה), הסוואנות החליפו את היערות.

שינויי אזורי האקלים התרחשו באופן מאוד מהיר במשך 1-2 אלפי שנים. התחלפויות האקלים המהירות הללו זירזו בצורה דרסטית את אבולוציית האדם ואת התיישבותו באזור אפריקה. החילופים השכיחים של האקלים והמעברים מסוג אחד של המזון לסוג אחר אילצו את בני האדם להתרגל, לפתח מנגנוני הסתגלות, כגון היווצרות המוח הגדול, הליכה זקופה על שתי רגליים, מבנה חברתי מורכב, שימוש בכלי עבודה.

התייחסותי: במקום שנלך בדרך ההתפתחות הפנימית שלנו, שנתלבש ב"אור חוזר" ונפעל בצורה לא אגואיסטית, האדם העדיף את ההתפתחות החיצונית, ליצור סביבה שבאמצעותה הוא מסתתר מהטבע, מהבורא, באמצעות בניינים, חצרות וקירות.

היום אנחנו מגלים שתכנית הפעולה הזאת לא הביאה אותנו לא לחופש, לא לנוחיות, לא לביטחון, והטבע נהיה יותר ויותר תוקפני כלפינו ושום התגרות מצידו לא תעזור לנו. להיפך, במקום להסתתר מהטבע עלינו לשנות את עצמנו כדי להידמות לו, חייבים לשנות את רצוננו מאגואיסטים לרצונות של השפעה, לקשר.

באופן כזה אנחנו ניכנס לאיזון עם החוק הבסיסי של הטבע, של הבורא, ונקבל את כל ההשפעות עלינו כטובות. כלומר, אם עד עכשיו כל הפעולות של הטבע, הבורא, המשפיעות עלינו גרמו לנו להתנתק ממנו, אז היום אנחנו חייבים להתחיל בעצמנו להידמות לו.

  ידיעות קודמות בנושא:
מספיק לשדוד את כדור הארץ!
על כדור הארץ מתחיל עידן הסופות העוצמתיות ביותר
ההיסטוריה העולמית נוצרת על ידי האקלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest