דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עידן של פעולות הכרתיות

עידן של פעולות הכרתיות

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 5

אנחנו עברנו שלב מאוד מעניין של ההתפתחות הכלל אנושית.

לאחר שהאנושות התפתחה באבולוציה במשך עשרות ואפילו מאות אלפי שנים, היא הגיעה לסוף התפתחותה. בימינו אנחנו מרגישים את זה כמשבר גלובלי, שמהווה לא סתם מעבר נפרד מההיווצרות הטכנולוגית, הפוליטית או החברתית-כלכלית אחת לשנייה, אלא משהו חדש לגמרי!

לכן אין לנו שום השערות מהו העולם החדש הזה, המשטר החדש, המצב החדש. אי אפשר לראות אותם באגו שלנו, מפני שהם צריכים להתגלות כבר בתכונה אחרת לגמרי, בתכונת ההשפעה. לראשונה בהיסטוריה של האנושות ייעשה עלינו כזה שינוי, כזה מעבר פָאזי, ואנחנו נצטרך לעבור אותו.

על ידי התפתחות בת מאות אלפי שנים, האנושות הגיעה עד להבשלה אגואיסטית מלאה, ואם לא אוכלים את הפרי בזמן, אז הוא מתחיל להירקב. לקראת השלב הזה, שנקרא בחכמת הקבלה "הכרת הרע", אנחנו הגענו עכשיו.

מצבים שליליים יאלצו אותנו לעבור לתיקון, או על ידי ייסורים או בדרך הכרתית.

אם עד היום האנושות התפתחה באופן אוטומטי, אינסטינקטיבי, בזה שהאגו דחף אותה מבפנים ומצד בני האדם לא היו למעשה שום פעולות חופשיות, אלא כל אחד פעל באופן בלתי הכרתי מכוח הרצונות והאפשרויות שלו שהתגלו תחת לחץ של כוחות חיצוניים, אז עכשיו, לא.

התיקון חייב להיות הכרתי. כלומר תחילה נעשית הכרת הפעולה, ועוד פעולות נגד עצמך, אחרת זו תהיה שוב פעולה אוטומטית אגואיסטית ללא השתתפות מצידנו, כי המשך ההתפתחות שלנו נבנה רק מעל לאגו, בניגוד אליו. כאן אנחנו צריכים לפתח את המרכיב השני שלנו שהוא מעל לאגואיסטי, אלטרואיסטי, ולהתקדם יחד.

אנחנו עברנו דרך מסוימת בהתפתחות האגואיסטית שלנו, ועכשיו השלב הזה הסתיים. החל מהמאה ה- 21, ההתפתחות האגואיסטית והאלטרואיסטית צריכות ללכת במקביל.

המרכיב העליון (ראה ציור), אלה הם המאמצים שלנו, והמרכיב התחתון, זו הדרך שבה הבורא דוחף אותנו קדימה, בכך שמזמין בנו פעולות קפדניות מסוימות, ובכלל לא שׂם לב לתגובות שלנו. כך אנחנו מתפתחים.

עידן של פעולות הכרתיות

ובהמשך, הטבע, הבורא, ידחוף אותנו קדימה, רק זה יהיה כבר על ידי התחשבות במאמצים שלנו.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בנובוסיבירסק, 09.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרגע המכריע בהיסטוריה
מה יצמח מאיתנו?
לידה של דבר חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest